برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چاقی کودکان و خطر ابتلا به کرونا

چاقی کودکان و نوجوانان یکی از عمده ‌ترین علت‌های ابتلای آنها به کووید 1۹ می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز: سعید نمکی وزیر بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد، چاقی کودکان  و نوجوانان یکی از عمده ‌ترین علت‌های ابتلای آنها  به کووید 1۹ می باشد.

وزیر بهداشت گفت: تمام کودکان و نوجوانانی که بر اثر کووید ۱۹ فوت کردند، به جز آنهایی  که بیماری زمینه ‌ای داشتند، دچار چاقی و اضافه وزن بوده اند و این در حالی است که هشت میلیون کودک زیر پنج سال کشور، ۱۴ درصد دچار اضافه وزن هستند.

خطر کرونا برای افراد وکودکان چاق بیشتر است.

به گفته دانشمندان دانشگاه کویین مری لندن، از آنجایی که  افراد چاق با تولید بیش از اندازه نوعی آنزیم با عنوان آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین که دروازه ورود کووید ۱۹ است، مواجه هستند بنابراین بیشتر در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

نتایج یک نظرسنجی در بریتانیا که ۲۸ آپریل انجام شده  نشان  داد که خطر مرگ افراد چاق یا کسانی که BMI‌ بالای ۳۰ دارند بر اثر ویروس کرونا، ۳۳ درصد بیشتر از سایر افراد است. درست است که  آسیب پذیرترین افراد در برابر ویروس کرونا، افراد مسن و کهنسال هستند، اما چاقی کودکان و اضافه وزن آنها زنگ خطری جدی است.

نتایج مطالعه دیگری در نشریه لنست نیز  نشان می دهد  که اکثر بیماران جوانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جان هاپکینز آمریکا تحت درمان ویروس کرونا  قرار گرفتند، اضافه وزن داشتند. چاقی با تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌تواند خطر مرگ و میر بر اثر کرونا را افزایش بدهد.در نتیجه از چاقی به عنوان عامل خطرناکی یاد شده که در مورد کووید ۱۹ به اندازه کافی تا به امروز به آن توجه نشده است.

 

1300 | 24 تیر 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.