برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

توضیحات مفید دکتر باقری ( بورد تخصصی نوزادان و کودکان و مدیریت کلینیک تخصصی مادر و کودک) در ارتباط با چگونگی تقویت سیستم ایمنی کودکان در مقابل ویروس کرونا

دکتر باقری ( بورد تخصصی نوزادان و کودکان و مدیریت کلینیک تخصصی مادر و کودک) در ارتباط با چگونگی تقویت سیستم ایمنی کودکان در مقابل ویروس کرونا گفت:  اینروزها در خصوص تقویت سیستم ایمنی کودک و اینکه آیا شربتی در این خصوص وجود داره یا نه از من سوال میشود، با اینکه برخی مکملهای حاوی ویتامین را معرفی میکنم ولی بخاطر داشته باشید که آنها بیشتر برای کودکان دچار اختلال تغذیه لازمند. به عبارتی کودکی که دارای تغذیه و خواب کافیست نیاز به هیچ مکملی ندارد. خواب صحیح از مواردیست که در ویزیتهای دوره ای کودکان از دو ماهگی به بعد بسیار تاکید کرده ام . تغذیه مناسب یعنی مصرف میوه کافی ، شیر و پروتئین کافی و اجتناب از تنقلات شیرین

نقش ویتامین و ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان :

نقش ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی هنوز اثبات نشده است و اگر هم مفید باشد قطعا مصرف دارویی آن بسیار کم اثرتر از تغذیه طبیعی است بنابراین مصرف قرص ویتامین C توصیه نمیشود.اما نقش ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی بویژه در کودکان دچار آلرژی تا حد زیادی اثبات شده است.  

                       

بحث ما بیشتر درمورد کودکان بالای دوساله است،کودکان زیر دوسال که عموما همگی ویتامین مصرف میکنند واگر در چکاپی که از اکثر کودکان مطب بعمل می آید کمبود ویتامین دی را ذکر نکرده ایم نیاز به مصرف نیست.

میزان ویتامین Dلا زم برای سنین مختلف:     

 در کودکان  بین دو تا شش سال روزی یک سی سی قطره ویتامین دی هزار واحدی یا دو سی سی چهارصد واحدی و یا اگر کودک تواناییش را دارد تنها یک عدد کپسول پنجاه هزار واحدی هر دو ماه یک بار (ماهی یکبار برای بالای شش سال) مصرف شود.

نقش زینک در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان:

وی در ادامه افزود در خصوص مصرف زینک چند مقاله علمی دیده ام که دوره بیماریهای ویروسی را کوتاهتر کرده اما برای پیشگیری از بیماری تاثیری نداشته پس توصیه نمی شود.

به هرحال  خوشبختانه  درمورد کودکان و لااقل تا به امروز ، کرونا لطف کرده و علاقه چندانی به درگیر کردن آنها نشان نداده است گرچه باید اقدامات احتیاطی را در دستور کار داشته باشید.

 

منبع : صفحه اینستاگرام کلینیک تخصصی مادر و کودک

kidsclinic.ir@

 

1691 | 7 اردیبهشت 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.