برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چگونه از انتقال ویروس کرونا از طریق نان سنتی جلوگیری کنیم ؟

نان و به خصص نان سنتی یکی از علل ورود ویروس کرونا به منزل میتونه بشاه اما گونه میتوان از ورود این ویروس توسط نان جلوگیری کرد؟

                         

تفاوت نان صنعتی و سنتی در چیست؟

نان صنعتی به نانهایی گفته می‌شود که در کارخانه به تعداد انبوه تولید می شوند. اما  نان سنتی به نانی اطلاق می شود که درکارگاه های کوچک و به تعداد محدود تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور،  جلال الدین میرزایی رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی  اظهار کرد: از آنجایی که نان صنعتی در کارخانه با دستگاه های بزرگ، بدون دخالت دست و انسان  و به صورت کاملا مکانیزه تولید می شود و در تهیه مواد اولیه،افزودنی هاو میزان استفاده هرکدام همچون نمک، مایه خمیر و ... نظارت بیشتری وجود دارد بنابراین تحت هر شرایطی این نانها بهداشتی می باشند اما در شرایط فعلی جهت اطمینان از عدم آلودگی به ویروس  کرونا پس از خرید این نوع نان ها با ضد عفونی کردن یا دور انداختن پلاستیک حمل آن می توان از آلوده نبودن آن به ویروس اطمینان نسبی داشت

خمیر نان سنتی تحت هر شرایطی هم که تهیه شود  چون  در تنور پخت قرار می گیرد هر گونه آلودگی ویروسی در آن از بین می رود و نانی که از تنور خارج می شود عاری از  آلودگی به ویروس کروناست. اما اگر این نان به صورت بهداشتی حمل نشود، می توانند ناقل ویروس باشند.

اما ویروس کرونا از چه راههایی می تواند از طریق نان سنتی انتقال یابد؟

  1. نانوا و فروشنده  که از سلامت برخوردار نبوده  و می توانند ناقل ویروس باشند،
  2. محلی که برای خنک شدن نان ها استفاده می کنیم
  3. رد و بدل کردن پول
  4. دادن کارت بانکی به فروشنده و وارد کردن رمز در دستگاه دیجیتالی کارتخوان
  5. استفاده از پلاستیک برای انتقال نان به منزل

چگونه از انتقال ویروس کرونا از طریق نان سنتی جلوگیری کنیم؟

.پرهیز از منتظر ماندن در نانوایی و پهن کردن نان برای خنک شدن در میز نانوایی

. از بریدن و خرد کردن نان توسط چاقو و برس های عمومی که معمولاً در نانوائی ها وجود خوداری کنیم.

. اگر از نایلون برای حمل نان به منزل استفاده کرده ایم آن را داخل خانه نبریم و پس از خارج کردن نان آن را دور بیندازیم.

 

باید بدانیم که درجه حرارت پایین و یا حتی فریز کردن نان در فریزر ویروس های احتمالی موجود در نان را از بین نمی برد.  تنها راه اطمینان از اینکه نان فاقد آلودگی است، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است.

برای حرارت دادن نان قبل از مصرف میتوان  از توسترهای برقی و گازی ، ماکروویو و در صورت نبود این وسایل استفاده از ماهیتابه و قابلمه برای حرارت دادن و گرم کردن نان استفاده کرد.

1261 | 14 اسفند 1398
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.