برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

فلورایدتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

مینای دندان چزو سخت ترین مواد معدنی در بدن ماست. این ماده روی سطح دندانها را پوشانده و در حفاظت از دندانها نقش به سزایی را ایفا میکنند. یکی از روشهای محافظت بیشتر از مینای دندان انجام عمل فلورایدتراپی است.

مینای دندان جزو سخت ترین مواد معدنی در بدن ماست. این ماده روی سطح دندانها را پوشانده و در حفاظت از دندانها نقش به سزایی را ایفا می کند. یکی از روشهای محافظت بیشتر از مینای دندان انجام عمل فلورایدتراپی است.

فلوراید چگونه از دندان‌ ها مراقبت می‌کند؟

فلوراید یک ماده معدنی بوده که در مواد غذایی که استفاده می کنیم و همچنین آب آشامیدنی وجود دارد .امروز به برخی از خمیر دندانها نیز این ماده را اضافه می کنند تا از پوسیدگی دندانها جلوگیری به عمل آید. در برخی موارد دندانپزشکان کودکان نیز این ماده را با دوز مناسب به صورت وارنیش فلوراید تجویز می کنند. به این صورت که آن را به صورت موضعی و همانند دهانشویه روی دندانها به کار می برند.

گاهی نیز در زمان انجام معاینات دوره ای دندانپزشکی فلوراید تجویز می شود . به این ترتیب که صفحه‌ای حاوی فلوراید را داخل دهان قرارداده تا با دندان‌ ها تماس پیدا کند و حدود 4 دقیقه بعد هم آن را بر می‌ دارند. برخی دندانپزشکان نیز از فوم یا قلم‌ مو های ویژه این کار برای تماس مستقیم فلوراید روی دندان‌ها استفاده می‌کنند .

فواید فلورایدتراپی برای کودکان چیست؟

فلوراید تراپی برای کودکان فواید بسیاری دارد.مهمترین آن استحکام دندانها ،بالا بردن طول عمر دندانهای شیری  و جلوگیری از پوسیدگی آنهاست. کودکانی که تحت درمان ارتودنسی هستند نیز باید از فلورایدتراپی نیز استفاده کنند.

                                   

فلوراید در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

همان طور که گفته شد فلوراید در مواد غذایی نیز وجود دارد. غذاهای دریایی، چای سبز و چای سیاه تازه ‌دم که بدون قند مصرف شود، همه سبزیجات به ‌صورت خام و یا نیمه ‌پخته دارای فلوراید هستند، ولی در صورت دریافت حرارت بالا، فلوراید خود را از دست می‌ دهند.

آیا فلورایدتراپی برای کودکان می تواند مضر هم باشد؟

فلورایدتراپی برای کودکان باید با احتیاط انجام شود. زیرا ممکن است خطراتی را نیز به همراه داشته باشد.انجام  این کار باید با دقت و در صورت لزوم انجام شود، استفاده بیش از حد از فلوراید برای دندان‌ های کودکان می‌ تواند آنها در معرض خطر فلوئورسیس قرار دهد که در این صورت دندان‌ ها قهوه‌ای شده و حتی احتمال پوسیدگی بیشتر می‌ شود .


 

1563 | 4 تیر 1398
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.