برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

اگر بند ناف فرزندتان را ندارید دندان شیری را دور نیندازید

سلول های بنیادی، سلول هایی هستند که قادرند ضمن رشد و تکثیر به انواع مختلفی از سلول ها تبدیل شوند. به همین دلیل، این سلول ها کاربرد ویژه ای در استفاده های بالینی و درمان بیماری ها دارند. مغز استخوان، خون بند ناف و بافت بندناف از غنی ترین منابع سلول های بنیادی می باشند.

در سال های اخیر پالپ دندان شیري به عنوان یکی از بافت های حاوی سلول های بنیادی معرفی شده اند. این سلول ها در نواحی مرکزی و پر سلول پالپ دندان قرار دارند. بیش از 10 سال از زمان شناسایی سلول های بنیادی در دندان های شیری می گذرد و  تاکنون مطالعات زیادی جهت به کارگیری روش هایی برای جداسازی و استخراج سلول بنیادی انجام شده است. سلول های جدا شده از این روش را می توان براي ترمیم بافت های آسیب دیده و درمان بیماري ها استفاده نمود.

اگر بند ناف فرزندتان را ندارید دندان شیری را دور نیندازید شاید همین دندان افتاده فرزندتان بتواند روزی جان او را نجات دهد.

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد از روی دندان شیری کودکان می توان اطلاعات زیادی به دست آورد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، محققان توانسته اند از سلول های بنیادی دندان شیری برای درمان بیماری های مزمن کمک بگیرند.

بررسی ها نشان می دهند، سلول های بنیادی دندان پتانسیل درمان بیماری های مختلف در آینده از قبیل بیماری قلبی و سرطان خون را دارند. آن ها همچنین می توانند دندان جدید و استخوان آرواره را رشد دهند.

 

گفتنی است؛ با استفاده از دندان کودکان می توان به بسیاری از بیماری های نهفته در آن ها نوع ژن و بسیاری از مسائل مختلف را دریافت. دانشمندان با بررسی بند ناف و دندان شیری کودکان توانستند به بسیاری از مسائل، روحیات کودکان در بزرگسالی شان پی ببرند.
نتایج مطالعات نشان می دهند، بند ناف و دندان فرزندان می تواند در آینده ای نزدیک اطلاعات جامع و کاملی را درباره بدن افراد مشخص کند.
2139 | 30 شهریور 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.