برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

نکات کلیدی برای کاهش وزن زنان

کاهش وزن برای همه امری دشوار است به خصوص اگر سن 40 سالگی را رد کرده باشیم. هر رژيم غذایی برای همهٔ افراد مفید و موثر نیست. رژيم غذایی برای افراد بالای ۴۰ سال باید رژيمی باشد که هم به کاهش وزن کمک کند وهم این قابلیت را داشت باشد که بتوان تا آخر عمر آن را به‌ کار برد.

 قبل از برنامه ریزی برای کاهش وزن با پزشکتان مشورت کنید:

در سن 40 سالگی تغییرات مهمی در بدن ما ایجاد می‌شود. بعضی از این تغییرات مانند سفید شدن موها و چین‌‌های صورت تغییرات ظاهری بوده و بر سلامتی ما تاثیری ندارند، اما تغییراتی چون افزایش و کاهش وزن کلی یا موضعی بر طول عمر ما میتواند اثر گذار باشد.

آیا یائسگی بر وزن اثر گذار است؟

اضافه‌ وزن در این دوران می‌تواند تغییرات هورمونی و یا کاهش فعالیت روزانه مرتبط باشد.با بزرگ تر شدن بچه ها و مستقل شدن آنها ممکن فعالیت زنان در داخل و خارج از خانه کاهش پیدا کرده و زمان بیشتری را به استراحت بپردازند.بنابراین رژیم روزانه را نیز باید متناسب با کاهش فعالیت تغییر داد.

خواب کافی و اثر آن در کاهش وزن:

اگر استراحت کافی نداشته باشیم، در امر کاهش وزن موفق نخواهیم بود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که هنگام خستگی، غذاهای بدتری برای خوردن انتخاب می‌کنیم. همچنین به دلیل خستگی، احتمال اینکه ورزش کنیم و فعالیت بیشتری داشته باشیم هم کمتر می‌شود.

برای خواب خوب و مفید شاید بهتر باشد تلفن همراهتان را خاموش کنید و آن را بیرون از اتاق خوابتان بگذارید. از برق‌ کشیدن بقیهٔ دستگاه‌های الکتریکی (به‌خصوص اگر در اتاق خواب باشند) خوب است. صبح ها حتی روزهای تعطیل، ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید . نوشیدن آب یا دمنوش های گیاهی هم بسیار موثر خواهند بود.  

                                

کاهش وزن فقط با ورزش‌های هوازی سخت تر خواهد بود.

در ۲۰ یا ۳۰ سالگی با پیاده روی یاانجام ورزش های هوازی یا حتی فقط با انجام فعالیت‌های بدنی، امکان کاهش وزن زیاد است؛ اما برای کاهش وزن بعد از ۴۰سالگی ، بهتر است ورزش‌های قدرتی و انعطافی را هم به برنامۀ ورزشی خود اضافه کنید.

ورزش های مناسب برای کاهش وزن زنان بعد از ۴۰ سال:

برای کاهش وزن و نیز سالم بودن به ۳ نوع ورزش نیاز دارید. ورزش‌های قلبی ـ عروقی، قدرتی و کششی

فعالیت‌های قلبی ـ عروقی : که همان ورزش‌های هوازی هستند سبب سلامت قلب شده و کمک می کنند کالری بیشتری بسوزانید.

تمرینات قدرتی : این تمرینات به شما کمک می‌کنند تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

تمرین‌های انعطاف‌پذیری : این تمرینات باعث می شوند مفصل‌ های سالم‌تری داشته و در کاهش استرس هم اثر دارند.

روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه تمرین‌های کششی، هوازی و قدرتی انجام دهید و از نتیجه اثر بخش انها بر روی بدنتان آگاه شوید.

 

1087 | 26 مرداد 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.