برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

در بچه داری روی کمک همسر خود حساب کنید

ارتباط خوب، کلید تقسیم وظایف کارهای خانه و بچه داری است. حال که صاحب فرزند شدید، بسیار مهم است که درباره مسائل گوناگون با یکدیگر صحبت کنید .

ارتباط خوب، کلید تقسیم وظایف کارهای خانه و بچه داری است. حال که صاحب فرزند شدید، بسیار مهم است که درباره مسائل گوناگون با یکدیگر صحبت کنید .  مادران اغلب درباره کمک نکردن همسر خود شکایت می کنند. باید توجه داشته باشیم که هرکاری که یک شوهر در نقش همسر ایفا می کند کمک کردن به حساب می آید. کمک کردن دقیقاً به معنای تقسیم وظایف نیست .

شما قبل از بچه دار شدن مسئولیتهای زندگی را چگونه با همسرتان تقسیم کرده بودید؟ آیا کسی که بیرون از خانه کار می کرد توقع بیشتری داشت و یا مسئولیت سنگین تری بر عهده گرفته بود؟ آیا کار در خارج و بیرون خانه را به عنوان وظیفه کاملا از هم تفکیک کرده بودید؟ آیا بچه داری روی تقسیم کارها تأثیرگذار بوده است؟ آیا یکی از دیگری بیشتر مراقبت می کرد؟

با پاسخ دادن به این سؤالات می توانید موقعیت خود را بهتر و دقیق تر بشناسید. با رعایت نکات زیر می توانید کنترل و مدیریت بهتری روی زندگی و تربین فرزند خود داشته باشید .

                                                در بچه داری روی کمک همسر خود حساب کنید!

درباره نگرانی هایتان در امر بچه داری با شریک زندگیتان صحبت کنید

همان طور که با همسرتان صحبت می کنید به این فکر کنید که چگونه می خواهید وقت خود را بگذرانید. بیشتر زوج ها می توانند روی مشکلات سخت زندگی کاری، رابطه ای ،بچه داری و  کارهای خانه کنترل داشته و روی کمک همسر خود حساب کنند. بعضی مواقع ممکن است بار زیادی روی دوششان باشد و استرس و فشار عصبی زیادی را تحمل کنند ولی در نهایت مشکل خود را حل خواهند کرد .

حالا فکر کنید این والدین با خواب کمتر از 3 ساعت در روز بتوانند در امر بچه داری موفق باشند! برای بچه ای که نیاز به غذا، تعویض پوشک و ... دارد چه وضعیتی ایجاد خواهد شد؟ بیشتر والدین متوجه می شوند که باید درباره تفاوت زندگی قبل و بعد از آمدن بچه، با یکدیگر صحبت کنند . مادران متوجه می شوند که برای بچه داری و تربیت فرزند خود خواه ناخواه باید بتوانند روی کمک همسر خود حساب کنند.


بگذارید پدر نیز در امر بچه داری شریک شود!

 برخی از پدرها خیلی زود به امر نگهداری از کودک مشغول شده و بهبچه داری عادت می کنند. از بغل کردن و نوازش فرزند خود احساس راحتی می کنند و از بازی کردن با او لذت می برند. بسیاری از پدرها به صورت خودکار وارد نقش و وظیفه جدید پدری خود شده و با این کار اخت می شوند. این اتفاق بیشتر برای پدرانی رخ می دهد که همسرشان وضع حمل سزارین داشته اند، زیرا تا زمانی که مادر بعد از جراحی سنگین به بهبودی کامل برسد اکثر کارها به عهده پدر خواهد بود. بعضی از پدران خیلی سریع با اوضاع کنار می آیند و بعضی دیگر برای در دست گرفتن اوضاع نیاز به زمان دارند. دسته دوم ممکن است نیاز به راهنمایی بیشتری داشته باشند .


به همسر خود زمان بدهید تا مهارت های پدری را فرا بگیرد.

 بسیاری از پدرانی که در حال یادگیری روشهای بچه داری هستند، نسبت به پیشنهادات و انتقادات حساس شده  تا جایی که این امر باعث می شود در برخی مواقع دست از مراقبت بچه بردارند. شما باید از این موضوع اطلاع داشته باشید و به او زمان و قدرت کنترل بدهید. به جز تغذیه شیر مادر، یک پدر می تواند به خوبی مادر از بچه نگهداری کرده و در امر تربیت فرزند به همسر خود کمک کند  فقط به کمی تمرین و آموزش احتیاج دارد .


در بچه داری روی کمک همسر خود حساب کنید!                                           


اگر واقعاً دوست دارید که در بچه داری بتوانید روی کمک همسر خود حساب باز کنید باید زمانهایی  او را با بچه تنها بگذارید و اجازه دهید رابطه ی بین آن دو شکل بگیرد. مثلاً بعد از شیر دادن به بچه می توانید او را به پدر واگذار کرده و ساعتی به خود و کارهای شخصی تان رسیدگی کنید.

 

از مصاحبت با یکدیگر لذت ببرید

ماه‌ های اولیه‌ ی بچه داری باعث می شود احساس کنید هیچ وقتی برای انجام کارها ندارید. به همین دلیل، تا جایی که می توانید وقتتان را آزاد کنید تا بتوانید با همسرتان مرتباً صحبت کنید. بعضی از زوج‌ها زمانی که بچه در کالسکه خواب است، باهم به پیاده روی عصرانه می روند. برخی دیگر یک پرستار استخدام می کنند تا بتوانند تنها بیرون بروند. اگر راه‌ های ارتباطی را باز نگه‌ داشته و مانند یک تیم با یکدیگر همکاری کنید دسترسی به راه حل ها راحت تر بوده ، زندگیتان در سال‌ های پیش رو بیشتر قابل مدیریت خواهد بود .

در هر حال بچه داری و تربیت فرزند امری دشوار بوده و نیاز به مشارکت مادر و پدر به صورت همزمان دارد.

روی کمک همسر خود حساب باز کنید!


ترجمه اختصاصی از وب سایت باکودک

منبع: babycenter.com






2509 | 16 تیر 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.