برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

روابط پدر و مادر پس از تولد کودک

پس از تولد کودک، رضایت زناشویی زوجین کاهش پیدا می کند که این قضیه از لحاظ عاطفی روی کودک تأثیر می گذارد البته هستند والدینی که روابط خود را حفظ می کنند و فرزندانی قوی دارند .

تولد کودک چه تأثیری بر روابط پدر و مادر می گذارد؟

طبق یک تحقیق، 92 درصد از والدین، افزایش تدریجی مشاجرات پس از تولد کودک به خصوص تولد اولین کودک را تجربه کرده اند. هم چنین در دوره تولد کودک تا 18 ماهگی، از هر چهار زوج یکی اعلام کرده، ازدواجشان در معرض آشفتگی و پریشانی است .

کلید رضایت زناشویی این است که زوجین چگونه تصمیم گیری را مدیریت کنند زیرا پس از تولد کودک، اختلاف نظرهای زیادی بوجود می آید که می تواند به روابط پدر و مادر آسیب وارد کند اما همکاری و احترام متقابل می تواند این مشکلات را از بین ببرد .

                                         

نقش مشاوره در روابط پدر و مادر پس از تولد کودک:

برای انجام یک سری تحقیقات، گروهی از بانوان که از بارداری آنها هفت ماه می گذشت تحت مشاوره و مطالعه قرار گرفتند و تا سه ماه پس از تولد کودک به صورت هفتگی به آنها مشاوره داده می شد. مشاوران در طول این مدت به آنها کمک کردند تا بفهمند که زندگی با کودک چگونه است و با آنها در مورد ایده ها، نگرانی ها و سردرگمی های قبل و بعد از تولد کودک صحبت می کردند. شش سال بعد زوج هایی که تحت نظر این مشاوره ها قرار داشتند نسبت به دیگر زوج ها روابط رضایت بخش تری داشتند .

رابطه جنسی زن و شوهر پس از تولد کودک:

رابطه جنسی بازتابی از چگونگی روابط پدر و مادر در دیگر موضوعات است. اگر هر یک از طرفین احساس سرخوردگی داشته باشند یا مدام در حال مشاجره باشند، این قضیه بر جذابیت، تغذیه و آمادگی برای رابطه جنسی آنها تأثیر می گذارد.تحقیقات نشان می دهد روابط عاشقانه پدر و مادر در ماه های اولیه پس از تولد کودک به خصوص زمانی که مادران از لحاظ جسمی ضعیف شده اند کاهش می یابد اما بعد از دو سال این رابطه ترمیم می شود و به جای اولش باز می گردد .

ترمیم روابط عاشقانه پدر و مادر،دو سال پس از تولد کودک

توصیه ما به زوجین در طول این دو سال این است که با هم رو راست باشند. مثلاً گفتن این جمله که  " من مطمئن نیستم امشب چه قدر انرژی دارم اما دوست دارم لحظاتی در کنار هم باشیم" می تواند صمیمیت را افزایش دهد و روابط پدر و مادر را تقویت کند .

یکی دیگر از مسائل، بلند گریه کردن کودک هنگام شب است. پدر ممکن است بگوید اگر همیشه بچه را در آغوش بگیری متوقع می شود اما مادر می گوید کودکان باید احساس امنیت داشته باشند و ما به خاطر کودکمان اینجا هستیم. در این مواقع بهتر است پدر و مادر با همدردی به دنبال راه حل باشند .

                                        

وقتی آرامش دارید با همسرتان گفت و گو کنید .

هنگامی که آرام هستید با همسرتان در مورد مسائل گفت و گو کنید نه در ساعت 2 صبح و زمانی که بچه ها هنوز نخوابیده اند. بعد از اینکه پدر و مادر مشاجره می کنند سعی می کنند دوباره مسئله را مطرح کنند و جنجال بیافرینند. اگر این رویه ادامه پیدا کند صدمات جبران ناپذیری به روحیه کودک وارد می شود .

حداقل ده دقیقه گفت و گوی روزانه :

بهترین کار اینست که پدر و مادر روزانه حداقل ده دقیقه با هم صحبت کنند. این کار می تواند زمانی انجام شود که بچه ها در رختخواب هستند. حتی می توانند به صورت تلفنی و زمانی که هر دو در محل کار هستند با هم مشورت کنند. گفتگو به صورت مستمر و در کمال آرامش تأثیر زیادی بر تقویت روابط پدر و مادرحتی پس از تولد کودک دارد .


ترجمه اختصاص در وبسایت باکودک از :

https://www.parents.com


 

2304 | 4 اردیبهشت 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.