برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آیا ریزش مو پس از زایمان طبیعی است؟

پس از زایمان و تولد فرزندتان، سطح استروژن شما کاهش یافته و غده های موی بیشتری وارد مرحله استراحت می شوند. طی 5 ماه اول پس از زایمان، به احتمال زیاد ریزش موی بیشتری را در حمام یا هنگام شانه کردن آنها مشاهده خواهید کرد

بله، بسیاری از مادران طی چند ماه اول پس از زایمان، از ریزش مو آن هم تا این حد تعجب می کنند ولی این اتفاق کاملاً طبیعی بوده  و جای نگرانی نیست. موهای شما تا  چند ماه پس از تولد فرزندتان دوباره به حالت عادی برخواهند گشت .

معمولاً بین 85 تا 95 درصد از موهای سر شما در حال رشد هستند، درحالی که 5 تا 15 درصد بقیه در مرحله استراحت می باشند. پس از دوره استراحت، این موها ریخته و با موهای جدید جایگزین می شوند. (اغلب زمانی که شانه می کشید یا با شامپو موهای خود را می شویید)

زنان در هر روز و به طور میانگین ریزش مویی معادل 100 تار مو دارند .

دلایل ریزش مو پس از زایمان و در دوران بارداری:

در دوران بارداری، سطح استروژن بالا باعث افزایش طول مدت مرحله رشد می شود. اگر موهای کمتری از شما در مرحله استراحت بریزد، بدین معناست که موهای شما پرپشت تر و ضخیم تر نشان داده می شود.

با این حال پس از زایمان و تولد فرزندتان، سطح استروژن شما کاهش یافته و غده های موی بیشتری وارد مرحله استراحت می شوند. طی 5 ماه اول پس از زایمان، به احتمال زیاد ریزش موی بیشتری را در حمام یا هنگام شانه کردن آنها مشاهده خواهید کرد .

بسیاری از زنان متوجه تغییرات موهای خود حین بارداری یا ریزش مو پس از زایمان نمی شوند. ریزش مو پس از زایمان میان زنان با موهای بلند مشهودتر است و بیشتر دیده می شود. اگر فکر می کنید که این ریزش ها بیش از حد معمول است، حتماً با یک پزشک صحبت کنید. ریزش مو ، از نشانه های کم خونی و یا تیروئید پس از زایمان است که این دو مشکل قابل درمان هستند .

آیا ریزش مو پس از زایمان طبیعی است؟                                             

با ریزش مو پس از زایمان چه کنم؟

شما نمی توانید جلوی ریزش مو پس از زایمان را بگیرید، ولی با محصولات مختلفی مانند ضخیم کننده مو، می توانید ظاهر موی خود را درطی این دوران بهتر و پُرتر نشان دهید. از محصولاتی که موهای شما را سنگین می کند خودداری کنید .

اگر شما از جمع آوری مو هایتان از چاه حمام و جاهای دیگر خسته شده اید، بهتر است مو های خود را کوتاه کنید. زمانی که بچه در خانه است و یا مشغول کاری هستید، رسیدگی به موی کوتاه کار ساده تری است .

شریان بند:

اگر موهای شما بلند است، امکان دارد دسته ای از آنها به انگشتان دست و پا، مچها و زانوی نوزاد گیر کند. این اتفاق را شریان بند می گویند که ممکن است برای فرزند شما بسیار دردآور باشد. اگر فرزند شما بدون هیچ دلیلی گریه میکند، به دقت دسته های مو را بررسی کنید.
2670 | 23 خرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.