برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

شیر بادام و خواص بی نظیر آن

شیر بادام نوشیدنی بسیار مقوی برای کودکان و بزرگسالان است که هم به صورت تنهایی و هم در ترکیب با سایر نوشیدنی ها قابل مصرف می باشد.

قدرتمندی عضلات:

شیر بادام  دارای مقادیر زیادی ویتامین D ، کلسیم و آهن است.این 3 ماده نقش مهمی در تقویت و نیرومندی عضلات بدن دارند. همچنین به طور مستقیم در ساخت استخوان های قوی تاثیر دارند.

رفع خشکی پوست:

شیر بادام حاوی آنتی اکسیدان بالا از جمله ویتامین E  است که تاثیر به سزایی در درخشان کردن پوست  دارد. نوشیدن شیر بادام باعث زیبایی پوست شده و خشکی آن را از بین می برد.

رفع یبوست:

اگر یبوست دارید و یا احساس ضعف و کمبود انرژی می کنید شیر بادام را فراموش نکنید.

زنان از شیر بادام غافل نشوند!

همان طور که ذکر شد این نوشیدنی لذت‌بخش، مقادیر خوبی کلسیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین‌های گروه “ب “را برای بدن فراهم کرده و برای زنان در سنین میانسالی که به دلیل  یائسگی دچار مشکلاتی چون پوکی استخوان میشوند بسیار توصیه شده است.

                                         

سلامت چشم و افزایش قدرت بینایی:

این شیر دارای ویتامینهای A ، E  و D  است. این ویتامین ها، به خصوص ویتامین A  به بهبود بینایی کمک کرده و باعث افزایش قدرت بینایی میشود. بنابراین حتما در برنامه روزانه کودکان در حال رشد شیر بادام باید گنجانده شود.

پیشگیری از پیری و سرطان:

 شیر بادام حاوی  امگا 6، زینک و .... است. خواص آنتی اکسیدانی این شیر به پیشگیری از ابتلا به سرطان و کاهش سرعت فرآیند پیری سلولی کمک می کند .

سلامت کلیه ها:

شیر بادام به دلیل اینکه مواد معدنی کمتری نسبت به شیر دارد برای کسانی که دچار تنبلی عملکرد کلیه هستند توصیه میشود.

به نوزادان شیر بادام ندهید.

همان طور که جایگزین کردن شیر گاو یا شیر سویا برای نوزادان توصیه نمی شود استفاده از شیر بادام در برنامه غذایی نوزادان نیز ممنوع است زیرا اگر به جای شیر مادر یا شیر خشک به نوزادان شیر بادام داده شود،دچار سوء تغذیه شده و  عوارض جبران ناپذیری برای کودک به وجود خواهد آمد. نتایج پژوهشی که در کالج تغذیه آمریکا انجام شده نشان می دهد که نوزادانی که از این شیر نوشیده اند دچار یک بیماری خودایمنی تیروئیدی شده اند.

                                       

طرز تهیه شیر بادام:

مواد مورد نیاز :

۱- مغز بادام  : ۱۲ عدد 

۲- آب ولرم: یک لیوان

۳-  عسل: یک قاشق غذا خوری

روش تهیه : ابتدا بادام را کمی در آب خیسانده تا پوست آنها به راحتی کنده شود ، سپس بادمهای پوست کنده را به همراه یک لیوان آب در مخلو ط کن ریخته کاملا میکس می کنیم. برای یکدست شدن این مایع میتوانیم مخلوط حاصل را از صافی رد کنیم.

شیر بادام بدست آمده را بهتر است با عسل مخلوط و سپس میل نمایید.

2670 | 29 بهمن 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.