برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

این مقاله به دلایل انتخاب روش بیهوشی جهت درمان دندانپزشکی کودکان می پردازد....

1- درمان دندانپزشکی کودکان با سن پایین تحت بیهوشی

کودکانی که با سن کمتر از 3 سال جهت درمان به دندانپزشکی کودکان مراجعه می کنند هنوز به مرحله‌ای نرسیده اند  که بتوانند با دندانپزشک  همکاری کنند.

ممکن است  کارهای ساده‌ای چون  فلورایدتراپی و یا  ترمیم‌های ساده در محیط مطب برای آنها قابل انجام باشد، اما کارهای درمانی پیچیده ‌تر همچون عصب‌ کشی ،  قرار دادن روکش دندان شیری و یا ترمیم‌های وسیع‌تر به دلیل عدم همکاری و سن کم کودک  در محیط مطب دندانپزشکی امکان‌پذیر نبوده و در این مواقع  کودک نیازمند درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی یا آرام بخشی است.

 

2- درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی در کودکان با ترس و اضطراب زیاد

 

انجام کارهای دندانپزشکی کودکان هرگز نباید منجر به شکل ‌گیری خاطرات بد در ذهن کودک شود. از آنجایی که ما در کودکان ما با یک روان در حال تکامل مواجه هستیم ، درصورتی‌ که کارهای دندانپزشکی در کودکانی که دچار اضطراب زیاد هستند با توسل به زور انجام شود ممکن است از نظر کودک به‌عنوان یک تهاجم تلقی شده  و این مساله اثرات مخربی از لحاظ  روحی بر روی کودک باقی می گذارد. علاوه بر این‌که این ترس از دندانپزشکی ممکن است تا بزرگ‌سالی همراه او  باقی بماند.

 

3- درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی در کودکان با ناتوانی های ذهنی یا جسمی

در کودکان ناتوان به خصوص در زمانی که نیاز به کارهای دندانپزشکی پیچیده باشد درمان‌های دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی سبب درمان باکیفیت بالاتر و ایمنی بیشتر برای کود ک می شود.

آیا واقعا درمان دندان شیری ارزش بیهوش شدن کودکان را دارد؟

همان طور که می دانیم دندان‌های شیری نقش بسیار مهمی در تغذیه و رشد کودک دارند و  از دست رفتن آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در رویش دندان‌های دائمی آنها شود.

اگر برای درمان دندان‌ های کودکان به‌موقع اقدام نشود وضعیت دندان ‌های کودک بدتر شده  و به‌ مرورزمان سبب ایجاد  آبسه‌های دندانی می شود  که این امر می‌تواند برای دندان‌های دائمی جایگزین خطرناک باشد و باعث کشیدن تعداد زیادی از دندان‌های شیری کودک ودر نهایت  سبب کاهش توانایی غذا خوردن و رویش نابجای دندان دائمی در آینده گردد. از طرف دیگر آبسه‌های دندانی برای سلامت کودک بسیار مضر هستند چراکه این آبسه‌های حاد دندانی حتی می‌تواند به فضاهای صورت منتشر گردیده و کودک را راهی بیمارستان نماید.

بنابراین اگر کودک به هر دلیلی همکاری کافی در مطب دندانپزشکی ندارد با درمان اصولی دندان‌ها تحت شرایط بیهوشی یا آرام بخشی می‌توان از مشکلات بسیاری که می‌تواند برای کودک دردسرساز باشد جلوگیری کرد.

 

منبع: وب سایت دکتر مهکامه میرکریمی متخصص دندانپزشکی کودکان

1057 | 29 بهمن 1398
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.