برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

لواشک بخوریم یا نخوریم؟

متاسفانه در تهیه این خوردنی وسوسه انگیز در نوع صنعتی از نمک زیاد استفاده می شود. همچنین در برخی از واحدهای غیر بهداشتی در تهیه لواشک از رنگهای غیر مجاز استفاده می شود که به شدت به سیستم گوارش افراد به خصوص کودکان آسیبهای جدی را وارد می کند.

فیبر و مواد آنتی اکسیدان موجود در لواشک  هایی  که از میوه های تازه و با کیفیت به دست می آید نه تنها کمتر از میوه مورد نظر نبوده بلکه به دلیل فرایند جوشیدن و تغلیظ از خود میوه بیشتر می باشد. اما متاسفانه بخش زیادی از ویتامین C  موجود در میوه ها در اثر فرآیند قطعه قطعه  و سپس خشک کردن میوه ها در لواشک و میوه های خشک از بین می رود. بنابراین ویتامین C  موجود در این خوردنی خوشمزه به طرز چشمگیری نسبت به میوه تازه بسیار کمتر خواهد بود.

 

لواشک بخوریم یا نخوریم؟!

لواشک یا آلوچه ها دارای اسیدیته بالا هستند. از آنجایی که کودکان معمولا آن را داخل

دهان کنار دندانها نگاه داشته و به آرامی می مکند این اسیدیته ی بـالا در دراز مدت به

 مینای دندان آسیب می رساند. بنابراین توصیه میشود پس از خوردن آن حتما مقداری

آب بنوشید.

آیا می توان لواشک را به عنوان یک میان وعده برای کودکان در نظر گرفت؟

بله،میوه های خشک و حتی لواشک ها اگر به صورت بهداشتی و ترجیحا خانگی تهیه شوند یک میان وعده خوب و مناسب برای کودکان می باشند . ولی از آنجایی که آنها نسبت بـه میوه های تازه دارای کالری بیشتری هستند، جهت جلوگیری از بـروز چاقی باید از زیاده روی در مصرف آنها خودداری کرد. هر لواشک بسته به میوه ای که از آن تهیه شده است خاصیت مخصوص بــه خود را دارد. لواشک آلـو درمان یبوست بوده در حالـی که سیب کاملا برعکس عمل می کند. لــواشک زغال اخته جهت پیشگیری از عفونتهای ادراری به خصوص در بانـوان بسیار مفید می باشد.

متاسفانه در تهیه این خوردنی وسوسه انگیز در نوع صنعتی از نمک زیاد استفاده می شود. همچنین در برخی از واحدهای غیر بهداشتی در تهیه لواشک از رنگهای غیر مجاز استفاده می شود که به شدت به سیستم گوارش افراد به خصوص کودکان آسیبهای جدی را وارد می کند.پس بهترین نوع آن ،لواشک خانگی  و تهیه شده از میوه های تازه به صورت کالا بهداشتی است. 

 

 

3262 | 23 مرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.