برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چند میان وعده مقوی با انبه

انبه یک میوه گرمسیری است که خواص بسیار زیادی دارد. ازانبه در انواع سالادها، نوشیدنیها، آب میوه ها، شربتها ،ترشیهاو بستنیها استفاده می‌شود. در این جا طرز تهیه دو میان وعده مقوی با انبه آموزش داده می شود.
فرنی انبه:چند میان وعده مقوی با انبه
مواد لازم:

آرد برنج: 3 قاشق سوپخوری
آرد نشاسته: 1 قاشق سوپخوری
شیر: 2 لیوان
شکر: نصف لیوان
انبه: یک عدد
کره : 25 گرم

خامه و گلاب در صورت تمایل
طرز تهیه:
ابتدا آرد برنج ،آرد نشاسته و شیر را با هم مخلوط کرده روی حرارت ملایم قرار میدهیم و مرتب هم می زنیم تا شیر ولرم شود .سپس شکر را اضافه کرده و هم می زنیم تا شکر نیز حل شود . در این زمان گلاب را اضافه کرده و اجازه میدهیم تا فرنی به غلظت لازم برسد سپس زیر شعله را خاموش میکنیم و کره را اضافه می کنیم .انبه را پوست گرفته و به صورت پوره در می آوریم پس از اینکه فرنی خنک شد انبه و در صورت تمایل خامه را اضافه کرده و فرنی را در یخجال قرار می دهیم تا خود را بگیرد.

یخمک انبه :

طرز تهیه:
چند میان وعده مقوی با انبه2 عدد انبه را خرد کرده سپس یک لیوان بستنی وانیلی را به همراه یک لیوان شیر و انبـه های خـرد شده در داخل مخلوط کن ریخته و میکس می کنیم. مخلوط بدست آمده را داخل کیسه ریخته ( مطابق شکل) در آن را می بندیم و تا سفت شدن کامل داخل فریزر قرار می دهیم.

خواص انبه برای کودکان و مادران باردار:

انبه دارای فیبر زیادی بوده بنابراین از یبوست کودکان و مادران به خصوص در دوران بارداری جلوگیری میکند.

این میوه گرمسیری حاوی مقادیر بالای ویتامین A  و  C بوده که این دو ویتامین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز تقویت قوای بینایی کودکان خواهد شد.

انبه حاوی ویتامین B6 می باشد. این ویتامین سبب تقویت حافظه می شود. این میوه خوشمزه غذایی فوق العاده برای مغز کودکان بوده و برای کودکانی که مشکل تمرکز دارند بسیار مفید است.
انبه حاوی آهن بوده و برای درمان کمخونی به خصوص در دوران بارداری بسیار مفید است.
این میوه تابستانی را می توان از 6 ماهگی در برنامه غذایی کودک گنجاند.
شیر انبه سبب افزایش وزن کودکان می شود.

 


3589 | 8 مرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.