برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چرا کودکان دوست دارند یک داستان تکراری را چندین بار گوش دهند؟

اکثریت کودکان دوست دارند شب ها قبل از خواب برایشان کتاب داستان خوانده شود یا به قصه ای که مادر یا پدر برایشان تعریف میکند گوش دهند. اما آیا اینکه کودک هرشب علاقه دارد که یک قصه تکراری بارها و بارها گفته شود و یا یک داستان تکراری را چندین بار گوش کند طبیعی است؟

گفتن جمله "مامان، بابا دوباره اون کتاب رو بخون"  " بازم اون قصه رو برام تعریف می کنی؟ "برای یک کودک پیش دبستانی کاملاً طبیعی است .

اکثریت کودکان دوست دارند شب ها قبل از خواب برایشان کتاب داستان خوانده شود یا به قصه ای که مادر یا پدر برایشان تعریف میکند گوش دهند. اما آیا اینکه کودک هرشب علاقه دارد که یک قصه تکراری بارها و بارها گفته شود  و یا یک داستان تکراری را چندین بار گوش کند طبیعی است؟

بله ،کودکان عاشق یادگیری هستند و این یادگیری از طریق تکرار برای آنها ساده تر و بسیار خوشایندتر خواهد بود.

هر تکرار و در نتیجه آن یادگیری سبب ایجاد ارتباط تازه ای بین نورون های مغزی کودک شده و سبب تقویت فرآیند یادگیری در کودک می شود.

                                  چرا کودکان دوست دارند یک داستان تکراری را چندین بار گوش دهند؟

 از طرفی کودکان دوست دارند از پایان داستان آگاه باشند. در واقع این کار به آنها احساس قدرت می دهد و از آنجایی که خودشان خواندن بلد نیستند، بهترین کار به خاطر سپردن داستان است. برای این منظور کودکان نیاز دارند تا داستان را چندین بار گوش دهند .

کودک شما بنا به دلایل شخصی به بعضی از کتاب ها علاقه دارد و شما ملزم هستید تا آن داستان ها را با دقت و توجه بیشتری برای کودک خود بخوانید. این بدین معناست که شما نباید هیچ کلمه ای را جا بیندازید و حتی نباید به این فکر کنید که از چند صفحه عبور کنید .


کودکان داستان را در ذهن خود تصویر سازی می کنند.کودکان

خواندن یک کتاب داستان تکراری برای 200 امین بار ممکن است شما را عصبی کند، به خصوص اینکه شما از همان ابتدا هم علاقه ای به آن نداشته باشید. اما این مساله را فراموش نکنید که برای کودک شما شنیدن یک کتاب داستان تکراری نه تنها خسته کننده نیست بلکه بسیار هیجان انگیز است زیرا او بارها و بارها این داستان و قصه را شنیده حال به راحتی می تواند در ذهن خود تصویر سازی نماید در عین حال میداند که قرار است چه جملات و کلمه هایی را مجددا بشنود و این همان اوج هیجانی است که از نظر شما خسته کننده و از نظر کودک بسیار جالب و هیجان انگیز است.

برای اینکه شما نیز از کتاب خواندن در کنار فرزندتان لذت ببرید یهتر است در پایان برخی جملاتی که می دانید در اثر شنیدن این داستان تکراری حفظ شده است مکث کوتاهی نمایید تا او جمله را کامل کند یا قبل از ورق زدن از او بپرسید فکر میکنی صفحه بعد چه اتفاقی برای خرگوشه میفته؟


ترجمه اختصاصی از وب سایت باکودک

منبع: babycenter.com



• چگونه قدردانی را به کودکم آموزش دهم؟

• چرا کودکان غریبی می کنند؟

• تقویت حواس پنج گانه کودک از طریق بازی

2285 | 27 تیر 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.