برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

انگل کرمک در کودکان از علائم تا درمان

کرمک ، کرم های سفید رنگی بوده که به روده ها حمله می کنند و در کودکان در سنین مهدکودک و مدرسه بسیار رایج است.

کرمک چیست؟

کرمک‌ یا همان کرم نشیمنگاهی کرم‌ های کوچک، سفید و شبیه نخ دندان هستند که روده‌ ها را آلوده کرده و در حال حرکت در اطراف مقعد و مدفوع قابل مشاهده هستند.

کرمک بیش از همه در کودکان در سنین مهد کودک و دبستان شایع می باشد. در حالت آلودگی شدید، کرمک می‌تواند باعث کاهش وزن و در دختران عفونت ادراری یا عفونتی شکمی شود.

نشانه های وجود کرمک در کودکان:

 خارش در اطراف مقعد، به خصوص در شب به طوری که کودک مبتلا به کرمک مدام با دست خود مقعدش را می خاراند و این مساله به این دلیل است که کرمکها بیشتر شب‌ ها ظاهر شده و روی پوست تخم‌ ریزی می‌کنند

 پوست تحریک‌ شدهٔ اطراف مقعد و گاهی خارش واژن در دختران 

• آلودگی شدید به کرمک می‌تواند باعث کاهش وزن شود و در دختران عفونت ادراری یا عفونتی شکمی ایجاد کند.

درمان بیماری انگل کرمک چگونه است؟

جهت تشخیص و درمان این بیماری حتما به پزشک مراجعه نمایید.در این حالت داروهایی برای کشتن کرمک‌‌ ها تجویز شده و از انجا که آلودگی کرمک به سادگی به دیگران سرایت می کند، معمولا توصیه می شود که تمام خانواده تحت درمان با دارو قرار بگیرند. 

بعد از درمان، احتمالا در مدفوع فرزند تان کرم‌ های زیادی خواهید دید که تعدادی از آنها در حال حرکت و تکان خوردن هستند نگران نباشید، چون کرمک‌ ها خارج شدن از بدن کودکتان هستند.

نحوه ابتلا کودک به انگل کرمک چگونه است؟

از آنجایی که تخم های کرمک تا دو هفته بر روی سطوح زنده باقی می مانند هر گونه تماس کودک با اشیای آلوده مانند اسباب بازی و یا بردن اشیا و انگشت  خود در دهان به این بیماری مبتلا خواهد شد به همین دلیل انجام آزمایش انگل در کودکان به صورت دوره ای در مهد کودکها ضروری می باشد.

همچنین امکان انتقال این بیماری از طریق غذا و آب آلوده نیز وجود دارد.

1404 | 4 تیر 1401
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.