برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چه خوراکی هایی برای زنگ تفریح دانش آموزان مناسب هستند؟

یکی از دغدغه های والدین با باز شدن مدارس تغذیه کودکان است. به ویژه کودکانی که مجبورند ساعات زیادی را در مهد، مدرسه و یا کلاس های آموزشی سپری کنند .

اما ترجیحا چه خوارکیهایی به عنوان میان وعده برای زنگ تفریح دانش آموزان و کودکان مناسب تر است؟

1- میوه
بهترین روش این است که میوه ها را به صورت پوست کنده یا خرد شده و به صورت مخلوط میوه برای دانش آموزان آماده کنیم. می توانیم از میوه های متنوع و جهت جذابیت بیشتر رنگارنگ استفاده کنیم. آب لیموی ترش تازه از تغییر رنگ میوه هایی چون موز و سیب در اثر پوست کندن و خرد شدن جلوگیری می کند.

                           

2- شیر و ماست:

بدون شک کاهش سرانه مصرف شیر و سایر محصولات لبنی در هر کشور باعث افزایش آمار ابتلا به برخی از بیماری‌ ها از جمله پوکی استخوان، کوتاهی قد و پوسیدگی دندان‌ ها در میان مردم آن کشور می شود.

شیرهای با ماندگاری بالا یا همان شیرهای استرلیزه جزو بهترین نوع شیر هستند که در بسته‌بندی‌ های مختلف کوچک و بزرگ و جهت کاهش مشکلات مربوط به فساد سریع شیر، تولید و عرضه می شوند. البته به دلیل باورهای نادرستی که در بین مردم رایج است ، عده ای از مصرف شیرهای استرلیزه خودداری می‌کنند.

ماست هم یک میان وعده‌ سالم و مفید به خصوص برای کودکان است. جهت بالا بردن ارزش غذایی و نیز ایجاد تنوع میتوانید به ماست تکه های میوه و یا پوره میوه مصلا توت فرنگی اضافه کنید. 

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد: آیا شیرهای استرلیزه (شیرهای با ماندگاری بالا) دارای مواد نگه‌ دارنده هستند؟

3- میوه های خشک
میوه های خشک مثل برگه هلو، زردآلو، انجیر خشک، خرما و کشمش،مویز میان وعده های مناسبی برای دانش آموزان در زنگ تفریح به شمار می روند. 

4- مغزها و آجیل
مغزهای مختلف مانند بادام، پسته،فندق و ... که بهتر است به صورت خام مصرف شود را مخلوط کنید تا کودک به عنوان میان وعده همراه خود ببرد.

5- سبزیجات: 

سبزیجاتی چون خیار، ‌کلم بروکلی، گل کلم و هویج را به قطعات کوچک تقسیم کنید. می توان از لقمه های کوچک نان و پنیر و خیار ویا نان و پنیر و سبزی نیز استفاده کرد.

6- پاپ کورن خانگی:

پاپ کورن حاوی پروتئین و فسفر قابل توجهی است و نسبت به میان وعده های ناسالم دیگری که کودکان می خورند یک میان وعده‌ ی فوق‌ العاده محسوب می‌ شود به خصوص اگر در منزل تهیه شود. 

1193 | 21 فروردین 1401
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.