برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کودکان را باعمو نوروز آشنا کنیم

نوروز بهانه ایست برای آموزش آیین‌ و رسوم ملی، احترام به گل و گیاه، جانوران و کره زمین، آموزش صلح و انسان دوستی و ... پس کودکانمان را با این رسوم زیبا آشنا کنیم.

 سفره هفت سین با تخم‌مرغ‌ های رنگ شده که برای بچه ها خیلی جذاب هستند، دید و بازدید و عیدی گرفتن از بزرگتهای فامیل ،بدو بدوها و خانه تکانی روزهای آخر سال،چهارشنبه سوری و  بسیاری از آداب و رسوم دیگر هر سال خاطره خوش و به یادماندنی رو برای ما و کودکانمان به یادگار میگذارد. چه خوبه که کودکان رو با این سنت های شیرین و دوست داشتنی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

عمو نوروز و ننه سرما:
عمو نوروز اومده – شاد و پیروز اومده

شخصیت‌ های عمو نوروز و ننه سرما در روایت‌های کهن ، نمادی از تغییر و تحول در طبیعت و احوال ما انسانهاست.ننه سرما به عنوان نماد سکون و انجماد و عمو نوروز به عنوان سمبل رویش و تازگی.

با زبان ساده میشه کودکان رو با عمو نوروز رو آشنا کرد.عمو نوروز سالی یک بار روز اول بهار از سرکوه با شال و کمربند و گیوه‌هایی که به پا داشت ،به دروازه شهر می‌رسید. از آن طرف باغچه ای بود پر از درخت و شکوفه و گل‌ های نرگس، بنفشه و زنبق و... صاحب باغچه پیرزنی بود به نام ننه سرما که عمو نوروز را خیلی دوست داشت و خانه اش را برای آمدن عمو نوروز آب و جارو می‌زد ، هفت‌سین می‌چید و کنار منقل مینشست اما خوابش می‌برد و وقتی عمو نوروز می‌آمد و می‌دید ننه پیرزن خوابش برده دلش نمی‌آمد او را بیدار کند، گل همیشه بهاری می‌چید و بر سر ننه پیرزن می‌گذاشت و می‌رفت و وقتی ننه پیرزن بیدار می‌شد و می‌دید که عمو نوروز رفته می‌گفت ای داد و بیداد و تمام سال بعد رو دوباره منتظر آمدن عمو نوروز می‌ ماند و هر سال این داستان تکرار می‌شد.


 قصه شیرین عمو نوروز و و ننه سرما رو از اینجا می تونید برای کوچولوهای نازنین دانلود کنید.


 

1803 | 23 اسفند 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.