برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

مزایا و معایب رقابت برای کودکان قسمت اول

والدین دوست دارند کودکشان درک کند که گاهی اوقات موفقیت دور از دسترس است. چگونه می خواهید به فرزند خود فرق موفقیت و برنده شدن به هر قیمتی را آموزش بدهید؟

وقتی کودکتان از شما شکست می خورد، می گوید"بیا دوباره بازی کنیم من میخوام برنده بشم ".

شما با او موافقت می کنید، اما در ضمن می خواهید به فرزند خود یاد بدهید که گاهی اوقات موفقیت دور از دسترس است. چگونه می خواهید به فرزند خود فرق موفقیت و برنده شدن به هر قیمتی را آموزش بدهید؟

در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم تا توانایی تشخیص مزایا و معایب رقابت برای کودکان را بدست آورید. شما همچنین یاد خواهید گرفت چگونه کودکتان را از اشتهای بیش از حد برای پیروزی دور نگه دارید .

کودک من از رقابت چه چیزی می آموزد؟

دور نگه داشتن کودک از فضای رقابت با دوستان غیر ممکن است و احتمالاً شما این امر را نمی پسندید. کودکتان می تواند درس های ارزشمندی از یک رقابت سالم فرا بگیرد. این درس ها و تجارب در بزرگسالی به کمک کودک شما خواهد آمد و او را در حل مشکلات تواناتر خواهد ساخت .


مزایا و معایب رقابت برای کودکان - قسمت اول                    

آموزش اهمیت بازی کردن بر طبق قواعد و قوانین:

 سارا ولفورد، مدیر  Early Childhood Center    و برنامه "هنر آموختن" در دانشگاه سارا لارنس در نیویورک می گوید: کودکان از 5 سالگی متوجه می شوند که پایه و اساس هر بازی و رقابت  قاعده و قانون است. اگر هرکس برای خودش قواعدی جداگانه تنظیم کند هیچکس نمی تواند بازی کند. در واقع کسی از این گونه بازی لذت نمی برد. بنابر این هرچه زودتر کودک شما این مسئله را یاد بگیرد در بازی با دیگران بیشتر به او خوش می گذرد و احساس رضایت بیشتری خواهد داشت .

چگونه در رقابت ها یک برنده یا بازنده خوب باشیم؟

 ازدی شفردلوک، روانشناس و پروفسور دانشگاه کالیفورنیا می گوید: یک برنده خوب می داند که نباید این جمله را بگوید "من تو را بردم لعنتی". در نقطه مقابل، یک بازنده خوب نیز می داند نباید اخم کند. اینها نکاتی اساسی و حیاتی در رقابت برای کودکان است. بنابراین بسیار مهم است که کودکتان در همان ابتدای زندگی این مسائل را یاد بگیرد .

 کودکان 6 ساله شاید بتوانند هنگام باخت، اوقات تلخی و عصبانیت را کنار بگذارند، اما 16 ساله ها اغلب نمی توانند باخت را تحمل کنند. هرچه کودک شما بزرگتر شود، آموزش یک بازنده خوب بودن به او سخت تر می شود .

 

مهم نحوه بازی کردن است نه نتیجه آن:

 شفردلوک میگوید: بردن یا باختن مهم نیست، بلکه مهم نحوه بازی کردن است. شما این جمله را چندین بار شنیده اید چون حقیقت دارد. برنده می تواند از برد خود لذت ببرد زیرا سخت تلاش کرده است. علاوه بر این، برنده می تواند دوباره بازی خود را تحلیل کند و بفهمد بدون انجام آن تلاش و حرکت آخر، پیروزی ممکن نبود. هرچه کودک شما در رقابت در موقعیت های چالش برانگیز بیشتری قرار بگیرد، مفهوم آن را واضح تر درک خواهد کرد و موفقیت بیشتری نصیبش می شود .

ترجمه اختصاص از وب سایت باکودک

منبع: baby center






2741 | 3 تیر 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.