برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

همه چیز در مورد اثرات شگفت انگیز موسیقی بر کودک و نوزادتان

موسیقی می تواند خلق و خوی کودک را تغییر داده، کارکرد مغز کودک را تقویت کند و به تقویت مهارت های کلامی کودک کمک نماید. در واقع موسیقی نوزاد شما را با کلمات و قافیه های بیشتری آشنا می کند

موسیقی اثرات شگفت انگیزی بر نوزاد شما حتی قبل از تولد می گذارد. مطالعات اخیر نشان داده است که کودکانی که  در رحم مادر و قبل از تولد در معرض موسیقی قرار می گیرند، تغییرات مثبتی در رشد جسمی و روحیشان پس از تولد نشان می دهند. در یکی از آزمایشات اخیر، جنین هایی که در طی هفته های آخر بارداری با 70 ساعت موسیقی کلاسیک مواجه شدند،  از لحاظ مهارت های حرکتی و رشد زبان شناختی و فکری پیشرفته تر از نوزادانی بودند که هیچ محرک موسیقی دریافت نکردند. نوزادان با 100 میلیارد سلول عصبی آزاد در بدن خود متولد شده‌اند و بنابراین تجارب شناختی و ذهنی مختلف، باعث ایجاد و تقویت ارتباطات بین سلولی در مغز نوزادان می شوند.

                                       

تاثیر موسیقی در تقویت مهارت های کلامی کودک

پخش موسیقی برای کودک و نوزاد می تواند به عنوان یک راه ساده و لذت بخش برای تقویت بسیاری از مهارت های کودکانتان باشد. به عبارتی موسیقی می تواند خلق و خوی کودک را تغییر داده، کارکرد مغز کودک را تقویت کند و به تقویت مهارت های کلامی کودک کمک نماید. در واقع موسیقی نوزاد شما را با کلمات و قافیه های بیشتری آشنا می کند و تحقیقات نشان می دهد آموزش کلمات و جملات همراه با موسیقی باعث می شود نوزادتان زودتر آنها را یاد بگیرد. طبق آزمایشی در دانشگاه هاتفورد روی نوزادان سه ماهه دریافتند که می توانند از موسیقی برای کمک به یادآوری چیزهایی که به کودکان آموخته اند استفاده کنند.

تاثیر موسیقی بر تقویت رابطه مادر و کودک

اکثر نوزادان با شور و شوق به آهنگ ها واکنش نشان می دهند. دکتر Diane Bales استاد علوم انسانی و خانواده در دانشگاه گرجستان می گوید: شنوایی نوزادان پس از تولد به قدری توسعه یافته است که به انواع و اقسام موسیقی واکنش نشان دهد. تشویق کودک هنگام پخش موسیقی رابطه شما را با او تقویت می کند. دکتر Laurel Trainor مدیر موسسه موسیقی و ذهن در همیلتون می گوید، تهییج و تشویق نوزاد با موسیقی منجر به انتشار اکسی توسین و ترشح هورمون "bonding "  یا هورمون دلبستگی در نوزادان می شود.

                                           


انتخاب نوع موسیقی برای کودک و رابطه آن با تقویت هوش کودک

شما می توانید با کودک خود آواز بخوانید و حرکت کنید. یک موسیقی پخش کنید و با موسیقی همخوانی نمایید. دکتر هارت استاد دانشگاه هارتفورد انگلیس می گوید: همراه با پخش موسیقی بر روی دست و پای کودک ضربه های آرام بزنید تا به کودک کمک کند رابطه آنچه را که می شنود و آنچه را که احساس می کند را متوجه شود. برخلاف مادرانی که فکر می کنند کودکانشان با موسیقی های ملایم و بدون ریتم آرام تر می شوند، تحقیقات نشان داده است که کودکان و نوزادانی که با موسیقی ریتمیک تهییج می شوند، در مقایسه با کودکانی که به موسیقی کلاسیک گوش میدهند راحت تر به  حرکت می افتند، بیشتر لبخند می زنند، راحت تر آرام خواهند شد و بیشتر مایل به کشف محیط خود هستند و هوش انها به دلیل ایجاد حس ماجراجویی در انها تقویت می شود.

                                            



2071 | 23 فروردین 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.