برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

تخم شربتی و این همه خاصیت

اگر کودکتان به شیر حساس است و نمی تواند لبنیات مصرف کند فراموش نکنید ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی وجود دارد که باعث انتقال کلسیم به استخوان کودک می شود

تخم شربتی بمب کلسیم و آهن:

تخم شربتی منبع فوق‌ العاده‌ی کلسیم می باشد به طوری که ۵ تا ۶ برابر بیشتر از شیر  دارای کلسیم است.ضمنا اگر کودکتان به شیر حساس است و نمی تواند لبنیات مصرف کند فراموش نکنید ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی وجود دارد که باعث انتقال کلسیم به استخوان کودک می شود .

اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که این دانه‌های ریز دو برابر بیشتر از موز پتاسیم دارند و سلامت قلب کودک را تضمین می کنند .

تخم شربتـی ۳ برابر بیشتر از اسفناج آهــن دارد و از کم خونی ناشی از فقر آهـن در کودکان جلوگیری می کند .

این دانه فوق العاده منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است کــه سبب تقویت هوش کودک می شود. میزان امگا ۳ موجود در تخم شربتی، ۸ برابر ماهی سالمون است

اسهال و یبوست فرق نمی کند، هر دو باعث کم وزن شدن کودک می شود. تخم شربتی بی نظمی روده را کنترل کرده و نفخ را از بین می برد. تخم شربتی برای رفع یبوست در کودکان معجزه آسا عمل می کند .

تخم شربتی یک مولتی ویتامین خانگی

تخم شربتی برای پوست، مو و ناخن ها مفید است .

جایگزین بسیار خوبـی برای تخم مرغ است. تنها کافی است آن را با آب مخلوط کنید و ژلـه ی به دست آمده را به جای تخم مرغ، در غذاهای خود استفاده کنید .

گفته شده طــی بــارداری مصرف روزانه ۱۰ گرم تخم شربتـی، برای تقویت قلب و صحت مزاج ،زیبایــی و خوشرنگی  جنین بسیار مفید است .

مصرف آن در دوره شیردهی، سبب ازدیاد شیر مادر می شود ولی در مصرف نباید زیاده روی کرد.

تخم شربتی سرفه کودکان را برطرف می کند. اما فراموش نکنید که ایـن دانه ها سیرکننده هستند و نبایـد بیش از نصف فنجان تخم شربتی به صورت شربت به کودک بدهید .

تخم شربتی همچنین منبع فوق‌ العاده‌ی منیزیم، منگنز، مس، زینک (روی)، نیاسین (ویتامین ب۳) و ویتامین‌های دیگر بوده و سرشار از فیبرهای محلول در آب می‌باشد. این دانه‌ها ۹ تا ۱۲ برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند می‌شوند .


 

 

2737 | 19 مرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.