برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

نشانه های دندان درآوردن کودک

فاصله زمانی بین ظاهر شدن دندان تا هنگام درد گرفتن آن تجربه ای متفاوت برای همه کودکان است. در این مقاله می خواهیم نشانه های دندان درآوردن کودک را به شما معرفی کنیم تا بدانید چگونه باید با این مسئله مواجه شوید

فاصله زمانی بین ظاهر شدن دندان تا هنگام درد گرفتن آن تجربه ای متفاوت برای همه کودکان است. در این مقاله می خواهیم نشانه های دندان درآوردن کودک را به شما معرفی کنیم تا بدانید چگونه باید با این مسئله مواجه شوید .

نشانه های دندان درآوردن کودک کدام است؟

این نشانه ها ممکن است چند روز حول ناحیه ای که دندان جدید ظاهر شده بروز کند یا اگر چندین دندان به طور همزمان در بیاید برای چندین ماه طول بکشد. برای بعضی از کودکان هیچ نشانه قابل توجهی مبنی بر دندان درآوردن وجود ندارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم اینست که هیچ مجموعه مدونی از نشانه های درآوردن دندان در کودکان وجود ندارد .

دب لنزر متخصص اطفال می گوید : هیچ نشانه ای از علائم درآوردن دندان در بیش از یک سوم نوزادان وجود ندارد. بعضی از آنها ممکن است کج خلق شوند. بعضی دیگر ممکن است سوزش داشته باشند و بعضی دیگر مشکل خواب .

نشانه های رایج دندان درآوردن کودک:

• سوزش

• متورم شدن لثه

• دندان قابل مشاهده ای در زیر لثه وجود داشته باشد

• برگشت غذا

• چنگ زدن به گوش ها

• تلاش برای جویدن، گاز گرفتن و خوردن همه چیز

• مشکل خواب

• کج خلقی و زود رنجی

اگر متوجه شدید کودک شما به طور همزمان دارای چندین نشانه از علائم بالاست به احتمال زیاد پس از مدت کوتاهی دندانش در می آید. اما به هر حال ممکن است این علائم، نشانه هایی از مشکل دیگری باشد.دندان ها به صورت های گوناگونی ظاهر می شوند اما معمولاً به طور منظم و قابل پیش بینی در می آیند .

چه نشانه هایی مربوط به درآوردن دندان کودک نیست؟

اگر کودک شما دارای اسهال، تب و یا آبریزش بینی بود آن را به عنوان نشانه های درآوردن دندان رد نکنید به خصوص اگر علائم بیشتر از 24 ساعت به طول بینجامد .

البته بسیاری از والدین معتقدند که این علائم به طور مستقیم با دندان درآوردن کودک ارتباط دارد اما هنوز هیچ اثر علمی برای تأیید این موضوع ارائه نشده است. متخصصان آکادمی پزشکی کودکان در آمریکا می گویند تب و اسهال نشانه های طبیعی در آوردن دندان نیستند. نظر آنها اینست که چون والدین به طور متناوب برای تسکین درد لثه نوزادان خود چیزی در دهان آنها می گذارند، این تماس ها نهایتاً منجر به آلودگی های ویروسی برای نوزادان می شود به طوری که آنها مریض می شوند .

اگر دمای بدن کودک شما از 37.5 درجه سانتی گراد فراتر رفت  و علائمی همچون سرگیجه، کمبود اشتها، استفراغ یا اسهال وجود داشت  حتماً به متخصص مراقبتهای بهداشتی مراجعه کنید .

اولین نشانه های درآوردن دندان معمولاً بین 4 تا 7 ماهگی نوزاد روی می دهد اما این کاملاً طبیعی است که کمی طول می کشد تا دندان به طور کامل پدیدار شود .

چه زمانی باید نگران درآوردن دندان کودک خود باشیم؟

اگر دندان بچه شما به آرامی در حال پدیدار شدن است اما رشد استخوان، پوست و موهایش طبیعی است لازم نیست هیچ گونه نگرانی داشته باشید. اما اگر فرزند شما 18 ماهه شده ولی هیچ نشانه ای از درآوردن دندان در او مشاهده نمی شود باید حتماً به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد پزشک، شما را به یک دندانپزشک کودک ارجاع دهد .

دیر درآوردن دندان نشانه مشکل رشد در کودک شما نیست. پاول هاروویتز متخصص کودکان می گوید : اگر دندان دیر دربیاید زمان کمی برای رشد قبل از افتادن دارد بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که تبدیل به یک دندان دائمی شود .

 

ترجمه اختصاصی از وب سایت باکودک

منبع : babycenter.com


 

1967 | 23 مهر 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.