برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کنجد و خواص آن

اکسیر مفید ویژه دانش آموزان در شبهای امتحانی جهت رفع خستگی

کنجد سرشار از ویتامین های گروه :B

ویتامین B1  یا تیامین : در کنجد این ویتامین به میزان فراوانی وجود دارد، وظیفه این ویتامین، تولید انرژی می باشد. اگر احساس بی‌حالی می‌کنید و انرژی کم می‌آورید کنجد میل کنید. از این گذشته ویتامین B1 برای مغز نیز مفید است .

ویتامین B2  یا ریبوفلاوین : دانه های کنجد منبع فوق‌العاده این ویتامین محسوب می‌شود. این ویتامین نیز مانند ویتامین B1 ، در تولید انرژی برای همه‌ی سلول‌ها نقش دارد. علاوه بر این، ویتامین B2 به رشد و احیای بافت‌ها، تولید هورمون‌ها و ساخت گلبول‌های قرمز کمک می‌کند .

ویتامین B3 یا نیاسین : این ویتامین در بیشتر سوخت و سازها به خصوص در تولید انرژی از گلوسیدها، چربی‌ها و پروتئین‌های مصرفی نقش فعالی دارد. این ویتامین همچنین در فرآیند تشکیل DNA شرکت دارد و به رشد بدن کمک می‌کند .

 ویتامین B6 : اگر دنبال منبعی برای تأمین ویتامین B6 بدنتان هستید کنجد را دریابید. ویتامین B6  در متابولیسم یا سوخت و ساز پروتئین‌ها و اسیدهای چرب شرکت دارد. این ویتامین همچنین به ساخت گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری حمل کنند. این ویتامین در ساخت برخی از ترکیبات سلول‌های عصبی و تنظیم دریافت کننده های هورمونی نقش دارد.

ویتامین B9 یا فولات  که در ساخت همه سلول‌های بدن به ویژه گلبول‌های قرمز شرکت دارد. این ویتامین نقش فعالی در بهبود عملکرد سیستم عصبی و همچنین در التیام زخم‌ها و جراحات دارد. این ویتامین برای تولید سلول‌های جدید لازم و ضروری است و مصرف آن برای رشد جنین از اهمیت زیادی برخوردار است.

کنجد سرشار از منیزیم

این دانه خوراکی منبع فوق‌العاده‌ی منیزیم محسوب می‌شوند. منیزیم در سلامت استخوان‌ها، ساخت پروتئین، عکس‌العمل آنزیم‌ها، انقباض عضلات، سلامت دندان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش فعالی دارد. از این گذشته این ماده‌ی معدنی مفید در متابولیسم یا همان سوخت و ساز انرژی و همچنین انتقال واکنش‌های عصبی شرکت دارد.

کنجد سرشار از آهن:
کنجد سبوس دار سرشار از آهن است. هر یک از سلول‌های بدن ما حاوی آهن می‌باشد. البته باید توجه داشته باشید که آهن موجود در گیاهان به اندازه‌ی آهن موجود در مواد غذایی حیوانی جذب بدن نمی‌شود. برای اینکه آهن منابع گیاهی بیشتر جذب بدنتان شود آن را همراه با یک ماده‌ی غذایی حاوی ویتامین C میل کنید.

کنجد سرشار از کلسیم:
یک مشت از این دانه مغذی کلسیم بیشتری نسبت به یک لیوان شیر دارد. محتوای بالای روی در این دانه ها نیز می تواند چگالی مواد معدنی استخوان ها را بیشتر کند.

سایر خواص بی نظیر کنجد:
اگر می خواهید موهایی پُرپُشت و مقاوم داشته باشید، مصرف منظم کنجد را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
چنانچه هنگام خواندن کتاب احساس خستگی کردید، کافی است مقداری کنجد بود داده میل کنید تا خستگی شما برطرف شود.
همچنین دانش آموزان و دانش جویان می توانند در شب های امتحان از این اکسیر، بسیار مفید استفاده کنند.


2632 | 17 اسفند 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.