برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

انواع سبک یادگیری در افراد

روش و سبک یادگیری کودکان با هم متفاوت است.کودکان اطلاعات را به روش های گوناگون دریافت و پردازش می کنند .به همین دلیل برای کمک به یادگیری بهتر کودکان ابتدا باید سبک یادگیری آنها را بشناسیم

سبک یادگیری در افراد به 3 گروه شنوایی،مشاهده ای و لمسی-جنبشی تقسیم میشود.مهمترین عامل در وجود اختلاف در سبک یادگیری افراد ژنتیک می باشد البته نقش محیط و خانواده را نمی توان نادیده گرفت.

خصوصیات افراد با سبک یادگیری شنیداری:

افرادی که سبک یادگیری شنوایی دارند زمانی که با آنها صحبت می کنیم خیلی به چهره ما نگاه  نمی کنند.این افراد در هنگام مطالعه و فراگیری دروس،با صدای بلند کلمات را ادا کرده و بیشتر از صداهای محیط هست که متوجه حضور افراد می شوند.کودکان با سبک یادگیری شنوایی معمولاً به موسیقی،صداها و کلاس موسیقی علاقه دارند.آنها می توانند تمام کلمات شعر موسیقی ها را به خاطر بسپارند آنها در زمان مطالعه به راحتی با کوچکترین صدایی تمرکز حواس خود را از دست می دهند .

خصوصیات افراد با سبک یادگیری مشاهده ای:

افراد با سبک یادگیری مشاهده ای بیشتر برای بیان خود، آشکارکردن احساسات و برقرای ارتباط از  چهره کمک می گیرند و در زمان صحبت کردن  به صورت افراد نگاه می کنند . این افراد معمولا به تماشای تلویزیون علاقه داشته دارای تخیل قوی هستند و دیدن عکس و اشیاء جالب از سرگرمیهای آنان است.

خصوصیات افراد با سبک یادگیری لمسی-جنبشی:

افراد با روش یادگیری لمسی-جنبشی احساسات خود را با زبان بدن ابراز می کننداین افراد نمی توانند مدت زیادی بدون حرکت در جایی بنشینند. این نوع افراد هیچ گاه نگران کثیف شدن دستهای خود نیستند زیرا دوست دارند همه چیز ، از جمله افراد و اشیا را لمس کنند.

آنها به دنبال فعالیت های بدنی هستند. فعالیتهای بدنی یا کلاس هنر معمولا موضوعات مورد علاقه آنها بوده و از بازی ها لذت می برند.

1050 | 23 آذر 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.