برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

اهمیت بازی برای کودکان و بزرگسالان

انواع بازی می‌ تواند برای رشد فکری و پرورش جنبه‌ های مختلف تربیت کودک تأثیر بسزایی داشته باشد؛ چرا که کودکان بسیاری از نکات تربیتی را در حین انجام انواع بازی می‌آموزند.

بدون هیچ اغراقی بازی و بازی کردن یکی از مهم‌ترین تفریحاتی است که کودکان در زندگی خود تجربه می‌کنند و این‌ گونه رشد مغزی آنها به بهترین شکل ممکن فرایند تحریک‌پذیری خود را به ثمر می‌رساند.

شما اگر به اهمیت بازی کودکان توجه داشته باشید متوجه می‌ شوید که تقویت هوش یکی از فواید اصلی بازی های مختلف به حساب می‌آید؛ چون‌ که در کنار تفکر خلاقانه صد در صد کودک را با مهارت‌ های ارتباطی و کلامی قابل ‌قبولی آشنا می‌ کند. کودکان با هیجان خاصی در زندگی روبرو می‌شوند که به واسطه انواع بازی مهارت‌هایی را برای کنترل عواطف و همچنین هیجانات خود به دست می‌آورند. عمدتاً بسیاری از این بازی ها در انواع خانه کودک و مهد کودک ها انجام می پذیرد.

اهمیت بازی برای کودکان و نوجوانان:

اصولا بسیاری از افراد بازی را یک فعالیت خاص در نظر می‌گیرند. در صورتی که بازی تنها به عنوان یک فعالیت از آن یاد نمی شود و یک حالت خاص ذهنی است که به واسطه آن انسان می تواند یک حس نشاط و سرزندگی را تجربه کند. در این احساس حس های مختلفی همچون کنجکاوی، خلاقیت، تجربه کردن و بسیاری از حس های دیگر نیز تجربه می شود.

به همین دلیل است که اهمیت بازی برای کودکان و نوجوانان همیشه در اولویت قرار دارد. اولین فایده بازی را برای کودکان و نوجوانان، برای تحریک رشد ذهنی آن‌ ها بیان می‌کنند؛ چرا که از لحاظ روانی همیشه یک حالت کامل را در فعالیت های آن ها به نمایش می گذارد. به واسطه انجام انواع بازی بسیاری از نکات تربیتی،آموزش داده می شود و البته تأثیر بسیار بالایی نیز دارد. همچنین اهمیت بازی تا حدودی می‌ تواند به کم شدن استرس مرتبط باشد؛ چرا که باعث آرامش و نشاط ذهن و روح کودک و نوجوان می‌گردد. همیشه مهارت‌ های قابل قبولی همانند قدرت تخیل را شما در انواع بازی می توانید بارور کنید.

بازی‌ ها می‌تواند بصورت انفرادی و یا جمعی انجام پذیرند.

اگر دوست دارید با چند نوع بازی فردی یا گروهی آشنا بشید اینجا کلیک کنید.

این اجتماعات شامل گروه همسالان و یا خانواده می باشد که هر یک دارای فواید و مزیتهای مخصوص به خود است. شناخت کودک و درک بهتر توانایی‌ ها و شخصیت وی، آشنایی با فضای ذهنی کودکان و دنیای درون آنان، یافتن نقاط ضعف و قوت مهارتها و توانایی‌ های کودک و نیز پیدا کردن راه‌ حل مناسب برای تعدیل ابعاد مختلف شخصیتی کودک ازجمله تأثیرات بازی کودک در خانه و همراهی با والدین است. البته نباید از اهمیت حضور کودکان در سایر اجتماعات کودک محور مانند پارک، خانه‌ های بازی، مهد کودکها و … غافل شد.

اهمیت بازی برای بزرگسالان:

اهمیت بازی برای بزرگسالان نیز بسیار واضح است. بزرگسالان نیز به استراحت ذهنی و روحی نیاز دارند که در این بین، بازی کردن می‌تواند فواید جسمی و روانی بسیاری داشته باشد. اولین فایده آن کاهش استرس به بهترین شکل ممکن است. زمانی که استرس کاهش پیدا کند. صددرصد عملکرد مغز بهبود می‌یابد و سرزندگی و نشاط بیشتر را افراد بزرگسال در زندگی خود تجربه می‌کنند.

منبع: https://ballooniakids.com

1191 | 5 آبان 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.