برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

فواید بازی کودکان با هم و همسالانشان

بازی و کودک دو مقوله هم تراز است که معمولاً در کنار یکدیگر تکمیل می‌شوند. بازی تنها وسیله سرگرمی کودک نیست، بلکه ابزار قدرتمندی برای شناخت فردی و اجتماعی کودک محسوب می‌شود.

بازی را می‌ توان زبان گویای کودک قلمداد کرد، بطوریکه از این طریق واقعیتهای زندگی خود را آشکار می سازند. بازی کودکان راهی برای شکوفایی خلاقیت آنها محسوب می‌ شود. از طرفی بازی کودکان راهی برای شکوفایی خلاقیت ها است که نشاط و شادی را برای کودکان به همراه خواهند داشت.

پلی هاوس یا خانه بازی کودکان در سراسر دنیا بسیار معروف است و سرمایه گذاری های کلانی نیز روی آنها انجام می گیرد. کودکان در محیطی که با توجه به خواسته ها و نیازهای آنان طراحی شده است، با افرادی که هم سن و سال خودشان هستند وقت می گذرانند و این نکته علاوه بر اینکه می تواند اوقاتی خوش در خانه کودک برای آنان بسازد، اعتماد به نفس و قوه حضور در اجتماع آنها را نیز تقویت می کند. بازی ها و سرگرمی هایی که برای رشد شناختی و اجتماعی آنان سازگار هستند نیز در این مجموعه ها تدارک دیده می شوند.

فواید بازی کودک چیست؟

اصلی‌ ترین فایده بازی برای کودکان، رشد ذهنی و ارتباطی کودکان است. تمام پژوهشها از مثبت بودن تأثیر بازی برای کودکان حکایت دارد. به طوری که نقش بازی برای درمان بسیاری از اختلالات و تقویت جنبه‌ های مختلف شخصیتی و مهارتی کودکان بسیار مورد توجه روانشناسان قرار دارد. در ادامه به بعضی از فواید بازی های کودکان اشاره می‌ شود.

ایجاد تفکر:

برخورداری از امکان تفکر از اساسی‌ ترین نیازهای اولیه هر فردی برای داشتن زندگی ایده ال می‌ باشد و بازی‌ ها می‌ توانند به رشد تفکر در کودکان کمک شایانی کنند. پذیرش بازیهای مختلف از سوی کودکان نشان از همین ویژگی می‌ باشد.

افزایش مهارت های مبتنی بر خلاقیت:

در دنیای کنونی افرادی که دارای خلاقیت هستند با مسائل مربوط به زندگی و حل آن‌ها به راحتی برخورد می‌کنند. بر همین اساس کودکان در خلال بازی رشد خلاقیت بیشتری خواهند داشت.


اگر دوست دارید با چند نوع بازی گروهی آشنا بشید،اینجا کلیک کنید.


برخورداری از سلامت جسمانی و ذهنی:

ایجاد نشاط و شادی از طریق انواع بازیهای حرکتی علاوه بر اینکه به رشد ساختمانی و عضلانی آنها کمک می‌ کند بلکه در تنظیم وعده‌ های غذایی کودکان، تنظیم ساعات خواب و تمرکز حواس آنها بسیار مؤثر خواهد بود.

کنترل هوش هیجانی:

بازی کردن می‌ تواند باعث تخلیه انرژی انباشته شده در کودکان به شکل مناسبی شود. همینطور قرار گرفتن در چهار چوب قواعد بازی سبب می‌ شود تا کودک بتواند در کنترل هیجانات ناشی از بازی و در نتیجه نهادینه کردن این عادت رفتاری در خود به توانایی و مهارت های مناسبی دست یابد.

گسترش رشد اجتماعی:

بازی کردن می‌ تواند در ایجاد تعاملات اجتماعی و گسترش روحیه تیم گرایی و برقراری ارتباط با دیگران بسیار مثمر ثمر باشد. مهارت دوست یابی و ایجاد ارتباط کلامی از دیگر فواید بازی کودکان است.

منبع: https://ballooniakids.com

1504 | 25 مهر 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.