برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

بند ناف نوزاد زباله نیست

سلول های بنیادی بافت بندناف در مقایسه با سلول های بدست آمده از سایر منابع قدرت بیشتری جهت تعدیل سیستم ایمنی و نیز تکثیر دارند و به همین دلیل اخیرا در مطالعات سلول درمانی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند.

سلول‌ های بنیادی، سلول‌ هایی با توانایی تقسیم بالا می باشند. سلول‌های بنیادی را می‌توان از  مغز استخوان و بند ناف نوزاد به دست آورد. به‌ تازگی، دانشمندان به وجود سلولهای بنیادی در دندانهای کودکان و مایع آمنیوتیک، (مایعی که کودک به دنیا نیامده را در بر می‌گیرد) ، نیز پی برده‌اند.

مزایای استفاده از سلولهای بنیادی بند ناف نسبت به مغز استخوان:

سلولهای بنیادی در انسان معمولا از نمونه‌های مغز استخوان لگن و یا از استخوانهای درشت نی و ران بدست می آیند .تهاجمی بودن روش نمونه‌گیری، دردناک بودن، میزان بالای آلودگی ویروسی، کاهش قابل ملاحظه در تعداد سلولها و ظرفیت تکثیر و تمایز آنها با پیشرفت سن، پتانسیل مهار ایمنی کمتر از معایب سلولهای بنیادی مغز استخوان نسبت به بند ناف نوزاد است.

بند ناف نوزاد زباله ای که 80 بیماری را درمان می کند!

 پس از تولد نوزاد، خون باقی‌ مانده در بند ناف و جفت متاسفانه به عنوان زباله‌ بیولوژیک دور ریخته می‌ شوند. اما بهتر است بدانیم با انجماد خون بند ناف نوزاد و نگهداری آن امروزه می‌ توان بیش از ۸۰ نوع بیماری از جمله سرطان خون، تالاسمی، کم‌ خونیهای مادرزادی و یا نقص سیستم ایمنی را درمان کرد. 
نمونه های فریز شده تا چه مدت قابل نگهداری می باشند؟

ذخیره سازی بافت بند ناف، در حال حاضر در بسیاری از بانک های خون بند ناف دنیا از جمله ایران در کنار ذخیره سازی سلول های آن امکان پذیر می باشد. براساس یافته­‌های علمی و با توجه به نمونه­‌های ذخیره­‌ شده در بانک­های خون بند ناف از بدو تاسیس تا کنون مشخص گردیده که امکان استفاده از نمونه‌ ­ها تا 28 سال هم بر اساس استانداردهای فعلی وجود دارد.


منبع:   بانک خون رویان   https://www.rsct.ir

837 | 22 تیر 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.