برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

نشانه های هوش بالا در کودکان

والدین همواره فکر میکنند کودکشان باهوش ترین کودک دنیاست اما نشانه های واقعی وجود هوش بالا در یک کودک چیست؟

۱. در هنگام بازی به تنهایی، خلاق است.

کودکان عاشق بازی کردن هستند، اما از نشانه های هوش بالا در کودکان این است که وقتی به تنهایی بازی می‌کنند به طرز عجیبی خلاق و خیال‌ پرداز می‌شوند. معمولا دوستی خیالی برای خود می سازند . کودک باهوش براساس آنچه در دنیای اطراف خود می‌ خواند یا می‌ بیند دنیای کوچک خیالی خود را می سازد. این کودکان در داستان‌ پردازی بهتر بوده و معمولاً اتفاقات را جادویی توصیف می‌کنند.

۲. در سن پایین می تواند بخواند .

اگر فرزندتان فوق‌ العاده باهوش باشد به احتمال زیاد زود خواندن را یاد خواهد گرفت. برخی از این کودکان تا سه سالگی با کمی آموزش یا حتی بدون آموزش قادر به خواندن هستند. دلیل این مساله حافظه قوی او میباشد که بسیاری از کلماتی را که دیده‌ یا شنیده‌ به خاطر می‌سپارد. کودک باهوش اشتهای سیری ناپذیری برای خواندن دارد.

۳. بسیار کنجکاو است:

از نشانه‌های هوش بالا در کودکان کنجکاوی در برابر دنیای اطراف خود است. کودک باهوش معمولاً در مورد هر چیزی سوال می‌ کنند. گاهی والدین از سوالات آن‌ها خسته می شوند به خصوص زمانی که سوالاتشان فراتر از دانش شما است. بهترین روش جهت پاسخگویی به سوالاتشان انتخاب چند کتاب با موضوعات مورد علاقه آنهاست. به آنها آموزش دهید که چطور می توانند پاسخ سوالاتشان را به بهترین روش جستجو کنند.

۴. در انجام کارها پافشاری می کند:

از دیگر نشانه های هوش بالا در کودکان پافشاری در حل مساله است آنها می‌خواهند هر طور شده جوابها را پیدا کنند.

۵. بسیار خلاق است:

 مطالعات نشان می‌ دهد که افراد خلاق میتوانند با خلاقیت مشکلات را حل کنند.‌ این کودکان از خود خصوصیات هنری نشان می‌دهند.

۶. حافظه عالی دارد:

کودک با هوش بالا حافظه‌ ای عالی در مورد  اعداد و ارقام دارند. گاهی شماره تلفن یا شماره پلاک را برای سرگرمی حفظ می‌کنند. این کودکان مانند کتابهای زنده و هرچه مطالعه می کنند به زبان می‌آورند.

۷. به شدت حساس است:

کودکان بسیار باهوش به شدت نسبت به احساسات خود و دیگران هوشیار بوده و به لحاظ لمسی حساس هستند؛ بنابراین از لباس‌ های زبر یا برچسب‌ های داخل لباسهایشان بیزارند. از صندلی‌ های خیلی سفت یا خیلی نرم یا جوراب‌ های درزدار خوششان نمی‌آید.

۸. حس شوخ‌ طبعی بالا دارد:

از دیگر نشانه‌ های هوش بالا در کودکان شوخ طبعی زیاد است. آنها با صحبت و پرسش‌های مداوم همراه با شوخ‌ طبعی، ممکن است به عنوان دلقک کلاس شناخته شوند.

۹. ممکن است گستاخ به نظر برسد:

بچه‌ های بسیار باهوش بزرگ‌ تر از سن خود نشان می‌ دهند. این کودکان چون بسیار خوب حرف می‌زنند و دایره لغات زیادی دارند، دوست دارند با بزرگتر‌های همسطح خود تعامل داشته باشند. گاهی اوقات که اشتباه یک بزرگتر را تصحیح می‌کنند ،ممکن است بی ادب و گستاخ به نظر برسند. شما باید با کتابهای خوب و فعالیت‌های مفید ذهن او را فعال و پویا نگه دارید. به او آموزش دهید هنگام کنجکاوی هم مودب باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

1294 | 15 تیر 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.