برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

بازی هایی برای تقویت هوش حرکتی در کودکان پیش دبستانی

هوش جسمی - حرکتی یکی از انواع هوش گاردنر هست که با استفاده از بازیهای مختلف میشه در بچه ها این هوش رو تقویت کرد.

بازی 1 : حلقه انسانی( یک یا دو نفره )

پرتاب توپ به طرف والدین یا همسالان ، لحظه لذت بخشی برای هر کودک در زندگی است.

وسایل مورد نیاز: روزنامه یا طناب، توپ نرم ( مانند یک کیسه دانه یا یک روزنامه مچاله شده )

دستور العمل : یک روزنامه یا طناب را به عنوان خط مدل روی زمین بچینید و برای کودک یک حلقه بسکتبال بسازید با حلقه کردن بازوهای خود به صورت یک دایره بزرگ ، کودک را تشویق کنید که توپ را از داخل خط به داخل حلق پرتاب کند . کمی به اطراف اتاق حرکت کنید تا مطمئن شوید که او پرتاب هایی را از تمام جهات انجام داده است. ( این کار همچنین حرکات چشم و هماهنگی دست و چشم او را در فواصل مختلف ، تقویت می کند ) اگر پرتاب گر، مهارت اندکی داشته باشد ، می تواند کماکان موفق باشد اگر حلقه انسانی به اندازه کافی باهوش باشد می تواند تا با حرکات سریع به طرف توپ حرکت کند و آن را به یک پرتاب درست تبدیل کند.

تنوع :اگر شما یک پیراهن گشادی پوشیده اید می توانید از آن در جلوی خود به عنوان حلقه بستکتبال استفاده کنید. دیگر حلقه های ممکن عبارتند از سبد ، سطل زباله ، کارتن شیر که نصف آن بریده شده گالن پلاستیکی که نصف آن بریده شده و دسته آن باقیمانده است.

بازی 2 : پرش های سرخوشانه
اگر شما می خواهید یک حواس پرتی فوری برای کودک بد خلق تدارک ببینید این بازی را انجام دهید.
پرت کردن حواس بهترین روش برای رفتار با کودکی است که در حالت ناخوشایند قرار دارد یعنی با سوق دادن او به کاری غیر از آنچه در حال انجام آن است به نظر می رسد گفتن کلماتی مانند ( نه ) یا ( نکن ) یا ( خوشرو باش ) خصوصاً زمانی که این کلمات به کرات استفاده شوند جواب معکوس می دهند با این حال زمانی که او پرش می کند بسیار بعید است که احساس سرخوشی نکند.
دستور العمل: به کودک فرصت یک چالش دوستانه بدهید ( هی  تو می تونی بپری هوا و تو هوا دور خودت بچرخی ؟)
پریدن را نشان دهید و به بدن خود یک نیم چرخ بدهید به گونه ای که وقتی به زمین رسیدید صورتتان در جهت عکس باشد ( میتونی یک چهارم دور بزنی ؟) ( زمین که می آیید رویتان به سمت کنار باشد ( یک دور کامل چطور ؟)( قبل از به زمین رسیدن یک دور کامل در هوابزنید )
بازی 3  : فقط تو و من و یک بادکنک( یک یا دو نفره)
اینها فعالیتهای شادی برای بازی کردن است زمانی که شما تنها چیزی که در اختیار دارید یک بادکنک است و زمانی برای باهم بودن.
وسایل مورد نیاز: بادکنک
دستورالعمل : روی زمین بنشینید به گونه ای که دست هایتان پشت کمرتان باشد و بتوانید پاهای خود را درازکنید. بادکنک را با پاها به عقب و جلو هل دهید یا به آرامی ضربه بزنید سپس به پشت دراز بکشید به شکلی که سرتان زمین را لمس کند بادکنک را از بالای سرخود به همدیگر پاس بدهید. سپس پاها را بالای سر خود بیاورید و بادکنک را به هم پاس بدهید و تنها با استفاده از پاهای خود آن را بگیرید.
قدم زدن با بادکنک : زانو بزنید به گونه ای که شما و کودک روبروی هم باشید به اندازه ای به هم نزدیک باشید که بتوانید بادکنک را بین شکم های یکدیگر نگه دارید و به کناره های اتاق به گونه ای حرکت کنید که بادکنک از شما جدا نشود گونه های دیگر از حرکت با همان حالت بادکنک بین خود انجام دهید مانند :

• حرکت به سوی انتهای دیگر اتاق با این حال که یکی به جلو حرکت می کند و دیگری به عقب

• حرکت در یک دایره

• قرار دادن بادکنک در یک موقعیت دیگر مانند سرها

بازی 4 : پتو سواری ( دو یا چند نفره )
این بازی بخصوص برای کار با کودکانی که دچار شلی عضلات هستند بسیار سودمند است.
این بازی کمک می کند تاسفتی عضلات و مهارتهای تعادلی افزایش یابد.
وسایل مورد نیاز: پتو یا یک پارچه محکم
دستور العمل :کودک باید روی پتو یا پارچه محکم بنشیند درحالی که شما آن را در طول کف اتاق میکشید.
پتو را به اطراف تکان دهید ، و آن را به جهات پیش بینی شده بکشید تا به کودک خود تمرین های تعادلی سخت بدهید او جیغ خواه کشید و این حرکات اضافی را دوست خواهد داشت.
 
 
5666 | 5 تیر 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.