برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

عوامل ایجاد انحرافات جنسی در کودکان

هر نوزادی که متولد می شود، غریزه جنسی نیز دارد ولی سالها طول می کشد تا این غریزه، بیدار شود. گاهی اوقات به دلیل مسائل مختلفی ، این غریزه ، غیر طبیعی شده و به صورت انحراف ، سر بر می آورد.

انحرافات جنسی چگونه به وجود می آید؟

1- بیماری : گاهی ابتلای به کرمک - که موجب خارش در اطراف مقعد و دستکاری در نواحی مجرای ادرار می شود ، سبب بروز این انحرافات جنسی است. طفل از دستکاری و ملامسه با آن، احساس لذت می کند و همین امر ممکن است بعدها او را به استمناء بکشاند.
2- رشد: سن نوجوانی و بلوغ، سنی است که فرد نسبت به وضعیت جسمانی خود حساس و آگاه تر می شود. تغییرات به وجود آمده در جسم و روان نوجوان، سبب آشفتگی ها و سردرگمی هایی در او می شود که اگر توجه و متعادل سازی والدین نباشد، زمینه ساز بروز انحرافات جنسی متعدد می گردد.
3- تحریکات: تحریکات ناشی از دستکاری با آلت تناسلی، نگهداشتن ادرار، خواندن داستانهای تحریک آمیز، شنیدن مسائل مربوط به زناشویی، دیدن صحنه های زناشویی، مشاهده فیلمها و عکسهای مستهجن و محرک، مواجه بودن با بدنهای لخت و... می تواند منجر به انحرافات جنسی، حتی قبل از سنین بلوغ شود.

4- تقلید: کودک، موجودی مقلد است، و گاهی بدون اینکه از امری سر در بیاورد، آن را تقلید می کند. انحراف کودکان خردسال در امور جنسی ازین قبیل است.


دانلود کتاب بدن من مال خودمه


اصلاح انحرافات باید به چه شکل انجام شود؟
برای اصلاح هر گونه انحرافی – از جمله انحراف جنسی – باید بدانیم که اِعمال خشونت، رسوا کردن، تنبیه و ... نمی توانند کار ساز باشند بلکه این مسئله نیازمند ظرافتهایی است که مهمترین آنها به این قرارند:
1.تغذیه:
برای اصلاح انحراف و یا به طور کلی برای پیشگیری از انحراف جنسی در سنین نوجوانی، توجه به تغذیه کودک اهمیت بسیار دارد. استفاده بیشتر از لبنیات، میوه و غذاهای گیاهی، مصرف متعادل گوشت، خودداری از مصرق ادویه جات و بخصوص غذاهای تند، توصیه می شود. پرخوری نیز یکی از مهمترین علل افسارگسیختگی شهوانی است.
2. لباس:
پوشیدن شلوار یا شرت هایی که رانها را در موقع خواب بپوشاند ، خودداری از پوشیدن لباس های تنگ و زبر و آهاردار بخصوص درباره لباس زیر.
3. بهداشت:
تمیز نگهداشتن مجاری دفع و آلت تناسلی باعث می شود که خارش و تحریکات خارجی کمتر شود. تخلیه مرتب روده و جلوگیری از یبوست نیز مۆثرند.
4. استراحت: کمبود خواب و نیز بی نظمی آن موجب اغتشاشاتی در فکر و رفتار می شود که نوجوان برای کسب آرامش متوسل به انحرافات جنسی می شود.
5. روابط نوجوان:
والدین باید درباره ی روابط و دوستی های کودک در خارج از منزل، دوستان و خانواده هایشان، محل قرارها، سن دوستان، نوع روابط و سرگرمیها و... آگاهی داشته باشند.

6. رسانه: وسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون، کتابها و رمانها، مجلات، فیلمها، سایتها و حتی بازیهای کامپیوتری،  گاهی ایجاد تحریک در کودک و نوجوان می کنند. لذا لازم است که والدین قبل از ارائه هر فیلم و کتاب و یا خرید بازیهای رایانه ای برای فرزندانشان، از محتوا و اثرات آن آگاه باشند

روابط والدین از عوامل بروز انحرافات جنسی در کودکان است: 

• پدر و مادر باید روابط خصوصی شان را دور از چشم بچه ها نگهدارند؛ بخصوص از آن بابت که فرزندان به روابط آنها کنجکاوند. • پدر یا مادر، نباید با این توجیه که کودک، نمی فهمد، بدن خود را از وی نپوشاند و زمینه ساز چشم چرانی وی را فراهم نماید. بخصوص مادر حق ندارد در حضور کودک خود، لباس عوض کند و یا در برابر وی برهنه باشد.
• کودک از همان کودکی باید یاد بگیرد که حق ندارد سرزده وارد اتاق خواب والدین شود.
• محل خواب و استراحت والدین باید از کودکان جدا باشد.

1694 | 21 تیر 1393
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.