برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کتاب یک پیاده‌ روی طولانی تا آب

«یک پیاده روی طولانی تا آب » داستان زندگی پسری است که تسلیم سرنوشت نمی شود و از فرصت ها برای بهتر شدن زندگی خود و دیگران استفاده می کند.
مشخصات کتاب :
نویسنده: لیندا سو پارک
مترجم : پونه افتخاری‌ یکتا
گروه سنی : د ( 13 سال به بالا)
ناشر: انتشارات پرتقال
خلاصه داستان:
«یک پیاده روی طولانی تا آب داستان» داستان زندگی پسری ۱۱ ساله ای است به نام سلوا که در جنگ داخلی ۱۹۸۳–۲۰۰۵ سودان ناچار می‌شود برای نجات جانش از خانواده‌اش جدا شود و فرار کند. او روزهای زیادی را به امید این که روزی دوباره خانواده‌اش را ببینید، برای یافتن جایی امن راه‌پیمایی می‌کند. او در این مدت تجربه‌های تلخ دیگری را از سر می‌گذراند؛ عمویش را جلوی چشمش می‌کشند و تنها دوستش طعمه‌ی درندگان می‌شود. او سرانجام خود را به اردوگاه پناهندگان در اتیوپی می رساند.

این اردوگاه پس از ۶ سال بسته می‌شود و آوارگی او دوباره آغاز می‌شود. او پس از یک سال و نیم پیاده روی، خود و گروه بزرگی از پسران را که به پسران گمشده سودان معروفند، به اردوگاه کنیا می رساند و سرانجام یکی از سه هزار پسری است که برای زندگی به امریکا فرستاده می‌شود. در امریکا او این فرصت را پیدا می کند که درس بخواند. سلوا که هرگز خانواده و سرزمینش را فراموش نکرده است، پس از فارغ التحصیلی در رشته‌ی بازرگانی پروژه ای را به نام «آب برای سودان جنوبی» راه اندازی می کند تا به هموطنانش کمک کند.

نویسنده با خلق شخصیتی داستانی به نام نی‌آ در کنار سلوا، و روایت زندگی دختران سودانی که به سبب بر عهده داشتن مسئولیت تامین آب خانواده فرصتی برای تحصیل ندارند، اهمیت پروژه‌ی «آب برای سودان جنوبی» را نشان می‌دهد. 

 

2144 | 6 شهریور 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.