برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

دلیل عمده تغییر رنگ دندان کودک

دلیل عمده ای که دندان کودک زرد یا نارنجی به نظر می رسد اینست که به درستی تمیز نشده اند و لایه ای از جرم که ناشی از باقی مانده مواد غذایی است روی دندان ها را پوشانده است

دلیل عمده ای که دندان کودک زرد یا نارنجی به نظر می رسد اینست که به درستی تمیز نشده اند و لایه ای از جرم که ناشی از باقی مانده مواد غذایی است روی دندان ها را پوشانده است. شما می توانید این مشکل را با مسواک کردن دندان کودک با استفاده از خمیر دندان بزرگسالان (که دارای قدرت شستشوی بیشتری نسبت به خمیر دندان کودکان است) یا استفاده از کمی جوش شیرین و آب بر طرف کنید. البته باید درنظر داشته باشید که کودک به هیچ عنوان خمیر دندان را قورت ندهد.

اگر این روش کارسازنبود، دندانپزشک می تواند با یک شستشوی حرفه ای این تغییر رنگ را بر طرف نماید. تغییر رنگ دندان کودک، لزوماً نشانه ی پوسیدگی دندان ها نیست اما می تواند در طولانی مدت سبب بیماری های دهان، دندان و لثه شود.

                      

                                     دلیل عمده تغییر رنگ دندان کودک

لکه های تیره رنگ روی دندان کودک

اگر لکه های تیره ای روی دندان های کودک خود دیدید ممکن است به علت وجود آهن در مولتی ویتامین هایش باشد.اگر کودک شما یکی از هزاران کودکی است که در معرض این آسیب قرار دارد باید حساسیت بیشتری به خرج دهید. در این حالت دندان ها باید به طور منظم مورد شستشو قرار بگیرند و همه سطوح دندان به طور کامل تمیز شود.

اگر این لکه ها ریشه دار شوند از بین بردن آنها کار بسیار دشواری است حتی اگر دندانپزشک شما به شکلی حرفه ای دندان کودک را تراش دهد،ممکن است در اثر سقوط از یک بلندی ، دندان های او ( معمولاً یک یا دو تا) آسیب ببیند و تغییر رنگ دهد. این تغییر رنگ منشأ داخلی دارد و نمی تواند پاک شود.

 

عواملی که ممکن است سبب افزایش احتمال تغییر رنگ دندان در بزرگسالی شوند.

اگر کودک شما دارای بیماری های مزمن یا تب بالای عود کننده نباشد ، داروهای خاص مصرف نمی کند احتمالاً در سنین کودکی مشکلی برای دندان هایش بوجود نخواهد آمد اما احتمال تغییر رنگ دندان های او در بزرگسالی افزایش می یابد.

 

 
2164 | 28 فروردین 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.