برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

گفت و گو رمز خانواده های موفق

گفت و گوی خوب ، بخشی از یک زندگی خانوادگی موفق است.اگر فرصتهای کافی وجود داشته باشد شما و فرزندتان حرفهای زیادی دارید که با هم بزنید.

گفت و گوی خوب ، بخشی از یک زندگی خانوادگی موفق است. والدین و کودکان باید در اغلب موارد با یکدیگر گفت و گو کنند. هر چه کودکان بیشتر در خانه درباره موضوعهای مختلف بحث و گفت و گو کنند بیشتر درباره خودشان و دنیای اطرافشان یاد خواهند گرفت و برای زندگی دوران بزرگسالی آماده تر میشوند.خانه بهترین مکان برای بحث در زمینه های مختلف است زیرا در مدرسه اغلب روی حفظ آرامش و نظم تاکید میشود و اطلاعات و چشم انداز اندکی به نوجوان منتقل میشود.

یک کودک در خانه میتواند نگرشهای خود را آزمایش و تفکر انتقادی ، تحلیلی و انتزاعی را فرا بگیرد. در برخی از خانواده ها راحت تر بحث میشود تا خانواده های دیگر. بعضی از والدین هرگز به تبادل افکار تردید برانگیز با کودکان خود فکر نمیکنند. کودکانی که به بحث های منظم عادت نکرده اند به ندرت آغاز کننده گفت و گو هستند.اکثر والدین به شدت تحت تاثیر تجربه کودکی خود هستند اگر در خانواده ای رشد کرده باشند که برای گفت و گو ارزش قائل میشوند ، اغلب با بچه های خودشان حرف میزندد.

اگر می خواهید  اعضای خانواد ه تان بیشتر با هم گفت و گو کنند، وقتی را برای بحث درباره مسایل مختلف در نظر بگیرید.

- وقتی در ماشین هستید رادیو را خاموش کنید و گفت و گویی را آغاز کنید.

- کمتر تلویزیون ببینید.

- صبح ها 20 دقیقه زودتر بیدار شوید تا اعضای خانواده در کنار هم صبحانه بخورند.

- بعد از ظهرها با هم قدم بزنید.

- هنگام خوردن شام با هم گپ بزنید.

اگر فرصتهای کافی وجود داشته باشد شما و فرزندتان حرفهای زیادی دارید که با هم بزنید.

علاقه خود را با پرسیدن سوالاتی از فرزندتان نشان دهید: "نظرت درباره فیلم چیست؟" بهترین اتفاق این هفته چی بود؟" و ....همچنین از اتفاقاتی که آن روز برایتان افتاده صحبت کنید ، داستانهایی درباره گذشته یا دوران کودکی خودتان بگویید.

اگر او هنوز به بحث عادت نکرده در حرف زدن از او پیشی نگیرید و او را زیر بار فشار عقاید خود قرار ندهید.اگر او به این نتیجه برسد که می خواهید برایش سخنرانی کنید،حرفهای خود را می خورد یا با شما مشاجره میکند و در نهایت ز شرکت در بحثهای خانوادگی خودداری خواهد کرد.

این نکته اهمیت دارد که برای صحبت کردن با او تلاش کنید. گاهی شاید گوش کردن به نظرات او مشکل باشد با این وجود شما با گفت و گو نشان میدهید که در میان گذاشتن عقاید با دیگران چقدر ارزش دارد.

از همین گفت و گوهای ساده خانوادگی او کشف میکند چگونه خودش را مطرح کند، چگونه از دیگران یاد بگیرد و چگونه از چشم اندازهای مختلف به دنیا نگاه کند.



چگونه در دوران بلوغ به فرزندم کمک کنم؟

• با پسرها اینگونه رفتار کنید.

2130 | 21 اردیبهشت 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.