برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آموزش ساعت به کودکان از طریق بازی

زمانی که کودک متوجه مفهوم زمان شود، شما می توانید خواندن ساعت را مانند یک فرد بزرگسال به او یاد دهید. «فردا کی می آید؟»، «الان صبح است یا بعدازظهر؟» و سؤالاتی از این قبیل معمولا از زبان بچه های حدود ۳ سال شنیده و گاه آنقدر تکرار می شود که والدین را کلافه می کند.

 در این سن، کودک کم کم زمان را درک می کند. پشت سر هم بودن اتفاقات کوچک و بزرگ، به احساس کودک راجع به جریان داشتن زمان کمک می کند. از حدود ۶ تا ۷ سالگی است که بچه درک کاملی از نظم زمان بدست می آورد و در این زمان اموزش ساعت به کودک راحت تر انجام می شود. کوچولوی نازنین برای اینکه موقعیت خود را بفهمد، به مواقع مهم در طول روز مثل ساعت صبحانه، ناهار، رفتن یا برگشتن از مدرسه و... توجه می کند.

 حتی موقعی که بچه بتواند اتفاقات را در یک قطع بندی زمانی طبقه بندی کند، باز هم مفهوم زمان به معنای واقعی برای او پیچیده است. به عنوان مثال، کودک متوجه فرق ۲۰ دقیقه یا  ۲۰ ساعت برای پخت کیک نمی شود، اما فقط دوست دارد هرچه سریعتر کیک را میل کند.

  به طور کلی، پس از پنجمین جشن تولد است که کودک دوست دارد خواندن ساعت را یاد بگیرد. لزومی ندارد تا پیش از اینکه او از شما بخواهد به او ساعت هدیه بدهید. او خودش خیلی زود به شما نشان می دهد که آماده آموزش ساعت است. اگر هم تمایلی نداشته باشد، مهم نیست، چون در مدرسه این آموزش ها به بچه داده می شود.

آموزش ساعت به کودکان در کنار بازی:

آموزش ساعت به کودکان بهتر است با روش های بازی و سرگرمی همراه باشد. یکی از بهترین وسیله ها در آموزش ساعت به کودکان، ساعت هایی هستند که اوقات مختلف روز را نشان داده اند. ساعت ۷ وقت صبحانه، ۱۲ وقت ناهار و...

 یکی دیگر از وسایل کاربردی و مفید جهت آموزش ساعت به کودکان، ساعت هایی است که 2 عقربه با رنگ های متفاوت دارد. رنگ زمینه مربوط به ساعت با عقربه ساعت و رنگ مربوط به دقیقه با عقربه دقیقه ها همرنگ است( مانند تصویر ). زمانی که کودک عقربه ساعت را روی عدد می بیند متوجه می شود که الان ساعت چند است. پس از مدتی تمرین، کودک ساعت را به طور کامل یاد می گیرد. بعضی کتاب های داستان نیز می تواند در این باره مفید باشند. معمولا در این داستان ها زمان در قالب اتفاقات روزمره شخصیت ها معرفی می شود.

7569 | 11 اسفند 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.