برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

شیوع عفونت بیماری کرونا کاوازاکی در کودکان

شیوع عفونت «کرونا کاوازاکی» در کودکان در کشور امریکا و کشورهای اروپایی در روزهای اخیر

مسئولین رسمی شهر نیویورک اخیرا از شیوع بیماری جدید و کشنده ای به نام «کاوازاکی» میان نوزادان و کودکان خبر دادند و آن را از عوارض بیماری کووید ۱۹ خواندند.

بنا بر اظهارات این بیماری از عوارض بیماری کرونا است و از یک هفته پیش تاکنون در حال انتشار در سطح آمریکا است. تاکنون ۵ کودک بر اثر بیماری کاوازاکی جان خود را ازدست داده و ۹۳ کودک مبتلا به آن نیز شناسایی شده‌اند.

آندره کومو فرماندار نیویورک درباره بیماری کاوازاکی گفته است: تمامی کودکان مبتلا به بیماری کاوازاکی یا به ویروس کووید ۱۹ مبتلا بوده یا آنتی‌ ویروس آن را در بدن خود داشته‌ اند اما هیچ یک به دلیل بروز علائم کرونا به بیمارستان مراجعه نکرده اند و تمامی آنها مدتی بعد به دلیل نشانه های کاوازاکی به بیمارستان مراجعه و بستری شده اند.

واکنش وزارت بهدشت به شایعه شیوع این بیماری:

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره شایعه مبنی بر شیوع نوعی عفونت مشابه کرونا در کودکان با عنوان کرونا کاوازاکی در اروپا و آمریکا طی چند روز اخیر، گفت: کاوازاکی بیماری جدیدی نیست و بیش از ۵۰ سال است که شناخته شده است. این بیماری بیشترکودکان زیر ۵ سال را درگیر کرده و بیماری است که در آن عوامل ناشناخته‌ای باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود .

رئیسی افزود: برخی از سموم، باکتری‌ ها،‌ ویروس‌ ها و انواعی از این موارد می‌توانند باعث تشدید شدن این بیماری شوند و با توجه به اینکه عروق ریز را درگیر می‌کند، معمولا در جاهایی که مخاط یا پوست است درگیری بیشتر دیده می شود.

 بیماری کاوازاکی چیز جدیدی نیست.

درباره اینکه این بیماری را به کرونا ربط دهیم، بحث علمی وجود ندارد. با توجه به اینکه در فیزیوپاتولوژی بیماری کرونا معمولا لایه پوششی داخل عروق درگیر می‌شود، می‌تواند علائمی شبیه کاوازاکی بدهد و به همین دلیل این دو بیماری با هم اشتباه گرفته میشود.. این درحالیست که اتفاقا درگیری ما در کرونا برای زیر پنج سال بسیار نادر است. بنابراین این دو بیماری از هم جدا هستند و هیچ ربطی به هم ندارند.

رئیسی تاکید کرد: ویروس کرونا افراد بالای ۱۸ سال را درگیر می‌کند، اما بیشترین درگیری بیماری کاوازاکی در افراد زیر ۵ سال است. کاوازاکی همیشه بوده و ۵۰ سال است که وجود دارد و در رِنج خودش درمان می‌شود.

منبع: همشری آنلاین

1219 | 24 اردیبهشت 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.