برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

بازیهای مناسب نوزاد از دو ماهگی تا چهار ماهگی

نوزاد موجود شگفت انگیزی است اما برخی خانواده ها نمیدانند که چه کارهایی که با نوزاد میتوانند انجام دهند. زیرا اعتقاد دارند که اگر نوزاد شکمش سیر باشد و جایش خشک کافی است و ضرورتی به توجه بیشتر از این نیست.

بازیهای مناسب نوزاد در دو ماهگی:

از سن دو ماهگی می توان غلغلکهای ساده ای به کودک داد. این غلغلکها باید آرام و در مدت زمانهای کوتاه باشد.قسمتهایی مانند کف پا،کف دست،کناره های شکم، روی دست و پا، زیرگلو و کناره های گوش برای غلغلک دادن به نوزاد بسیار مناسب هستند.این کار سبب تحریکهای حسی ساده در کودک می شود .

                                          بازیهای مناسب نوزاد از دو ماهگی تا چهار ماهگی

برای کودک در دو ماهگی موسیقی پخش کنید. همه نوزادان از شنیدن موسیقی لذت می برند. موسیقی هایی که انتخاب می کنید، بهتر است متنوع باشد. فقط سعی کنید از هر نوع موسیقی بهترینش را انتخاب و پخش کنید. پس از مدتی کودک با عکس العملهای خود به شما می فهماند که چه نوع موسیقی را دوست دارد و نسبت به آن واکنش نشان میدهد.

برای کودک آواز بخوانید.قبل و بعد از شیر دادن برای او اواز بخوانید. پس از مدتی او نیز از خود صداهایی در اوزرده و شما را همراهی خواهد کرد. این بازی حس شنوایی کودک را تقویت خواهد کرد.

یکی از بازیهای مناسب از سن دو ماهگی به بعد استفاده از آویزهای رنگی در بالای تخت نوزاد است. هر کدام از این آویزها می تواند مدتها کودک را سرگرم و حس بینایی او را تقویت نماید. آویزها را هر از گاهی تغییر دهید تا برای کودک تنوع داشته باشد. آنها تکان دهید تا نظر کودک را جلب نماید.

در دو ماهگی کودک می تواند سرش را صاف نگاه دارد. کمی پشت سر او را غلغلک دهید تا ماهیچه های گردنش تحریک و آماده شکل پذیری شود.

نوزاد را بر روی زمین و به پشت بخوابانید. طوری روبروی او قرار بگیرید که او بتواند صورت شما را ببیند. حالا به چهره تان شکلهای مختلف بدهید. اخم،خنده،شادی،عصبانیت،تعجب و ... این بازی  یکی از بازیهای جذاب از سن دو ماهگی به بعد برای نوزاد خواهد بود.

بازیهای مناسب نوزاد در سه ماهگی:

از سه ماهگی می توانید گاهی کودک را روی شکمش بخوابانید البته نه برای زمانهای طولانی و اشیائ مختلفی را روبروی او قرار دهید تا با آنها بازی کند.توجه داشته باشید که در این حالت همیشه کسی به عنوان مراقب باید در کنار نوزاد حضور داشته باشد.

                                            بازیهای مناسب نوزاد از دو ماهگی تا چهار ماهگی

از سه ماهگی نوزاد به خوبی می تواند حرکتهایی که در حوزه ی دیدش انجام می شود را دنبال نماید. اشیای مورد علاقه کودک را در دست گرفته و سعی کنید تا کودک به آن نگاه کند حالا آن را به جهتهای مختلف ببرید به طوری که کودک بتواند شی را دنبال نماید. حرکت ابتدا باید آهسته باشد و گاهی کمی تندتر انجام شود.

نوزاد را در سه ماهگی روی شکمش بخوابانید و وسیله ای را که دوست دارد روبروی او قرار دهید. سپس آن شی را کمی بالا ببرید تا کودک بتواند سرش را به طرف بالا حرکت دهد. این بازی به تقویت ماهیچه های گردن کودک کمک می کند.

انگشتهای نشانه خود را در میان دستهای نوزاد قرار دهید. کودک انگشتهای شما را محکم خواهد گرفت. حالا سعی کنید به همین روش کمی او را ازجای خود بلند کرده و به آرامی به جای خود برگردانید. در حین انجام این کار می توانید با او حرف زده یا برایش شعر بخوانید.

با دستهای خود کف پای نوزاد را آرام فشار دهید. این کار را چندین بار تکرار نمایید. سپس برای لحظه ای این بازی را قطع کنید. خواهید دید که نوزاد نیز عکس العمل نشان داده و با کف پاهای خود به دست شما فشار می آورد.


2498 | 29 مرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.