برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

بگذار گریه کند گریه کردن برای شش هایش خوب است

وقتی کودکم گریه میکند,باید او را در آغوش بگیرم؟

گریه کردن تنها وسیله ایست که کودک با آن ارتباط برقرار می کند. به خصوص در ماههای اول,کودک در صورت گرسنگی,سرما,خیس بودن پوشک و خستگی گریه می کند. یا در مواردی که می خواهد جلب توجه نماید.

بین 6 تا 9 ماهگی ممکن است گریه کند -به خصوص در شب- زیرا تا والدینش را نبیند درک نمی کند که آنها نیز حضور دارند.او دنیا را هم لذت بخش و هم ناراحت کننده می شناسد,وقتی نیاز هایش رفع شود احساس خوبی دارد ,در غیر اینصورت احساس بدی دارد و گریه میکند.

وقتی کودکی گریه می کند بسیاری از والدین از خود میپرسند چه واکنشی باید نشان داد؟ آیا او را لوس می کنند؟ والدینی که میخواهند از غریزه خود پیروی کنند و اشک های کودک آنها را ناراحت میکند اغلب در برابر کسانی که می گویند : (بغلش نکن, با این کار او را لوس می کنی)؛ (بگذار گریه کند گریه کردن برای شش هایش خوب است)  یا ( تو که نمیتونی همیشه در کنارش باشی) گیج می شوند.

حقیقت این است که در آغوش گرفتن کودک گریان او را لوس نمی کند.در عوض,حس امنیت او را پرورش می دهد و همین در دراز مدت سبب خواهد شد احتمال گریه کردن او کمتر شود.

کودکی که گریه می کند شروع به پیش بینی این واکنش مثبت می کند که هر زمان گریه کنی,کسی هست که به گریه او واکنش نشان دهد این رابطه علت و معلولی به کودک حس امنیت و آسایش می بخشد و همچنین به او می آموزد که به والدینش اعتماد کند .یادگیری اعتماد کردن بخشی مهم از رشد اولیه کودک است.اگر والدین به گریه های کودک واکنش نشان ندهند,یا به طور منظم و پیش بینی نشده با او رفتار کنند ,او به سرعت احساس می کند تاثیر اندکی بر محیط خود دارد .در چنین موقعیتی او یاد می گیرد که نمی تواند به اطرافیان خود اعتماد کند.اگر طی ماههای اول تولد,کودک تحت مراقبت دایمی باشد با حسی از اعتماد رشد می کند.

اگر متوجه شدید کودکتان طی روز به آسایش بیشتری نیاز دارد میتوانید با قرار دادن او در کیسه های مخصوصی که آغوشی نام دارد  ضمن اینکه دستهایتان برای انجام دادن کار آزاد است با تماس و حرکت دائم به او حس آرامش دهید.

بسیاری از مردم حتی برخی از پزشکان طرفدار نادیده گرفن گریه های شبانه کودک هستند . آنها می گویند اگر شب ها از آرام کردن یا شیر دادن به کودک خودداری کنید بعد از 20 دقیقه تا یک ساعت گریه او قطع شده و به خواب میرود و بعد از گذشت چند روز دیگر شب ها از خواب بیدار نخواهد شد.اگر چه ممکن است یک خواب شبانه بدون وقفه بسیار جذاب باشد,اما وقتی کودکتان را آرام میکنید حس امنیت را به او منتقل میکنید و شالوده ای از اعتماد رشد یافته در دنیای او بنا میکنید..

منبع: کتاب راهنمای کامل والدین (جلد 1)

1714 | 9 اسفند 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.