برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

نحوه برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش جزئیات و نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان در پایه های تحصیلی مختلف را اعلام کرد.

مهمترین دغدغه خانواده ها این روزها، امتحانات آخر سال است. بر اساس اظهارات محسن حاجی میرزایی ،وزیر آموزش و پرورش قرار بر این است که امتحانات بعد از عید فطر یعنی از ۲۷ اردیهشت آغاز و حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است به پایان رسیده باشد. بر این اساس ۲۷ اردیبهشت ماه زمان پایان آموزشها برای دوره متوسطه و آخر اردیبهشت زمان پایان آموزش برای ابتدایی ها خواهد بود.

نحوه برگزاری امتحانات به چه صورت خواهد بود؟

 امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری و امتحانات سایر دوره ها به صورت غیر حضوری برگزار خواهند شد.اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نشود، ممکن است امتحانات به تاخیر بیفتد .

بنابر اظهارات وزیر آموزش و پرورش دلیل تصمیم گیری جهت برگزاری امتحانات دو پایه نهم و دوزادهم به صورت حضوری این است که امتحانات این دو پایه امتحانات تاثیرگذاری بوده و در آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان اثرگذار است . در خصوص سایر پایه‌ ها به شورای مدرسه اختیار داده شده تا از روشهای مختلفی برای سنجش پیشرفت دانش آموزان استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

804 | 4 اردیبهشت 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.