برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

رونق بازار مهد کودکهای زیرزمینی

پس از اعلام شیوع کرونا در اسفند‌ماه ٩٨، مهدهای کودک جزو اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند. مراکزی که تا به امروز به صورت رسمی و قانونی هنوز فعال نشده اند و این امر ،خانواده‌ها به‌ خصوص مادران شاغل را دچار چالشی بزرگ کرده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبر مهم،  «سایت دیوار پر شده‌ است از آگهی های نیاز به پرستار کودک در خانه برای نگهداری کودکان  ۲تا ۷ساله اونم با مهر قرمز فوری

«سارا نجوایی»، معاون اجرایی یکی از شرکت‌ های خودرو‌سازی‌،این روزها برای نگهداری   پسر ۴ ساله اش در ساعت کاریش حسابی دچار مشکل شده. او حالا به‌ دنبال یک پرستار خانه برای پسرش می‌گردد تا مهد کودک‌ها باز شوند. البته به گفته او شرایط طوری است که اگر مهدها هم فعالیتشون رو شروع کنن، مطمئن نیست که به این زودیها پسرش رو اونجا بسپاره .

رواج مهد کودکهای زیر زمینی:

در بین آگهی‌ های زیادی که در مورد پرستار کودک ثبت میشود ، چندین آگهی با عنوان «مرکز نگهداری کودکان» هم وجود دارد که در توضیح فعالیتشان فقط یک جمله نوشته‌اند: «نگهداری فرزندان ۲ تا ۶ساله شما در خانه کودک» این مراکز ادعا می کنند که امکان نگهداری کودک از ۸ صبح تا 6 عصر را دارند همراه با صبحانه، ناهار و یک میان‌ وعده 

«فقط ۱۰ کودک پذیرش می‌کنیم و شهریه هر‌ماه را همان ابتدا می‌گیرم. مربی مهد هم مدرک معتبر از بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای دارد.» و این چنین است که خانه های به اصطلاح کودک بدون هیچ گونه مجوز و نظارتی این روزها رونق و رواج پیدا کردند در حالیکه ماههاست مهدکودکهایی که در این امر تخصص و سابقه دارند اجازه فعالیت ندارند و اغلب یا برای همیشه تعطیل شده اند و یا منتظر هستند تا ببینند در ماههای پیش رو چه اتفاقی خواهد افتاد!!

1136 | 2 دی 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.