برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

توصیه هایی جهت تزریق واکسن آنفولانزا

با نزدیک شدن به زمان توزیع واکسن آنفولانزا معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر توصیه‌ هایی را جهت تزریق واکسن آنفولانزا اعلام کرده است.

با نزدیک شدن به زمان توزیع واکسن آنفولانزا معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر توصیه‌ هایی را جهت تزریق واکسن آنفولانزا اعلام کرده است. سالمندان، کودکان بالای ۶ ماه، افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری کلیه ای، دیابت، ایدز، مشکلات قلبی و یا اختلالات ریوی نظیر آسم و زنان بارداری که در فصل آنفولانزا در سه ماهه دوم یا سوم بارداری هستند.

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا:

پس از ترزیق واکسن حدود ۲ تا ۴ هفته زمان می برد تا ایمنی در بدن ایجاد شود، بنابراین بهترین زمان جهت تزریق این واکسن از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه خواهد بود.

چه افرادی نباید واکسن آنفولانزا بزنند:

خانم‌ های باردار در سه ماهه اول بارداری منع مصرف دارد، ولی در سه ماهه دوم و سوم بارداری تحت نظر پزشک می‌توانند استفاده کنند، همچنین خانم‌ های شیرده نیز می‌توانند از این واکسن استفاده کنند و محدودیتی ندارند.

افراد مبتلا به بیماری تنفسی حاد و همچنین کسانی که نسبت به تخم مرغ آلرژی دارند، به هیچ عنوان نباید از این واکسن استفاده کنند همچنین مصرف واکسن آنفولانزا به افرادی که به سندروم شلی عضلات مبتلا هستند نیز توصیه نمی‌شود.

عوارض واکسن آنفولانزا:

عوارضی مانند سر درد، تعریق، درد عضلات و مفاصل، گاهی تب و لرز، ضعف و خستگی و سرخی در محل ترزیق از عوارض این واکسن می باشد. از آنجایی که ویروس آنفولانزا مدام در حال تغییر است بنابراین واکسن آنفولانزا به صورت سالیانه و مطابق با تغییرات احتمالی به بازار عرضه شده و تزریق آن بین ۶ تا ۱۲ ماه شخص را ایمن می‌کند.

منبع : روز نو

965 | 28 شهریور 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.