برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

فواید بازی آموزشی دومینو

بازی دومینو یک بازی فکری بسیار جذاب و آموزنده است که برای تقویت تمرکز و توجه به خصوص در کودکان بسیار مفید می باشد.

بازی دومینو از یک سری اشکال هندسی مستطیل شکل از جنس چوب یا پلاستیک درست شده که معمولا دارای رنگهای متنوعی هستند.

در بازی دومینو این قطعات بر اساس نقش ای مشخص و به صورت زنجیری در کنار هم قرار داده میشوند.

فواید بازی آموزشی دومینو برای کودکان:

افزایش خلاقیت و هوش کودکان:
در بازی دومینو کودک برای اجرای نقشه ساخت و کنار هم چیدن دومینو باید به انتخابهای فکری دست بزند که این امر باعث تقویت هوش و خلاقیت او می شود.

آشنایی با کار گروهی:

کودکان برای انجام بازی دومینو نیازمند مشارکت و همکاری با یکدیگر هستند که این امر سبب آشنایی آنها با کار گروهی و احترام گذاشتن به قوانین گروه می شود.

تقویت و پرورش هوش های چندگانه گاردنر:

با انجام بازی دومینو به واسطه ایجاد طرحهای گوناگون مهره ها،هوش تصویری و فضایی ،با رعایت فواصل بین مهره ها در طرحهای مختلف، هوش منطقی و ریاضی و با تمرکز بر دستان که باید قطعات کنار هم درست چیده شود،هوش جسمی و حرکتی کودک تقویت پیدا می کند. بازی دومینو حتی توسط برخی از روانشناسان به عنوان ابزار تقویت تمرکز برای برخی از کودکان بیش فعال نیز توصیه شده است.

آشنایی با انواع بازی دومینو:

روش اول :

در این بازی زنجیره ای از قطعات دومینو­ کنار هم قرار می گیرد و زمانی که یکی از آن­ ها بیفتد، بقیه قطعات هم می افتند. با قطعات دومینو می توان اشکال تعادلی بسياري ساخت. 

روش دوم:

در این روش بازی با قرار دادن اولین قطعه دومینو شروع می شود و برای اضافه کردن یک دومینوی جدید، باید یکی از قطعات دومینوی قبلی با مربعی که در انتهای دیگری است جفت شود. یعنی دو مربع جفت شده تعداد نقاط یکسانی داشته باشند. بازیکنان بازی را با تعداد دومینوهای یکسان آغاز کرده و برنده کسی است که زودتر از دیگران دومینوهای موجود در دست خود را مصرف کند.

 

1633 | 14 شهریور 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.