برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کتاب جشن های ایرانی

کتاب "جشن های ایرانی" به شرح کوتاه جشن های نوروز، تیرگان، مهرگان، یلدا، سده، چهارشنبه سوری، و برگزیدن میر نوروزی، همراه پیشینه ی آن ها می پردازد. تصویرهای هفت تصویرگر شناخته شده ی ایرانی از جمله نورالدین زرین کلک را دراین کتاب می توان دید.
مشخصات کتاب:

نویسنده : روزبه تذهیبی و نسترن ربانی

ناشران : موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر

گروه سنی : ج و د
توضیحات کتاب:کتاب "جشن های ایرانی" به شرح کوتاه جشن های نوروز، تیرگان، مهرگان، یلدا، سده، چهارشنبه سوری، و برگزیدن میر نوروزی، همراه پیشینه ی آن ها می پردازد. تصویرهای هفت تصویرگر شناخته شده ی ایرانی از جمله نورالدین زرین کلک را دراین کتاب می توان دید. این کتاب، خواننده را با پیشینه ی فرهنگی و آداب و رسوم کهن سرزمین خود که بیشتر با شادی و گرامی داشت برکت ها و نعمت های ایران زمین و پیروزی نیکی بر بدی و داد بر بیداد همراه بوده اند، آشنا می کند....

بخشی از کتاب:

بر دو شانه ی حاکم جدید دو مار روییده بود که غذای روزانه شان از مغز جوانان بی گناه تهیه می شد. او سال ها با جور و ستم بر کشور فرمانروایی کرد. در ایام پادشاهی اش خرمی و شادی از ایران زمین رخت بربست تا این که جوانی به نام فریدون که از نوادگان جمشید بود، به کمک کاوه که آهنگری قوی هیکل و غیور بود رهبری مردم را به دست گرفت و علیه شاه ظالم و خونخوار قیام کرد و عاقبت در روز شانزدهم مهر ماه او را شکست داد و مردم را از جور او آزاد کرد. از آن پس آن روز را به یاد تاجگذاری فریدون و آزادی ایران زمین جشن اعلام کردند و آن را مهرگان نامیدند.

کودکانی که همزمان با این روز متولد شوند والدین شان به آ ن ها نامی می دهند که کلمه ی مهر بخشی از آن را تشکیل دهد، مانند مهرداد...مهرنوش...."

2145 | 3 دی 1398
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.