برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

باخانمان

کتاب «باخانمان» داستان زندگی سخت و دردناک دختری است که با تحمل رنج‌های بسیار و استقامت در برابر دشواری‌ها سرانجام روی خوش زندگی را می‌ببیند و خوشبخت می‌شود.

مشخصات کتاب:

نویسنده: هکتر مالو
مترجم: محمد قاضی
ناشر: کانون پرورش فکریکودکان و نوجوانان
گروه سنی : 13 سال به بالا ( گروه سنی د )
توضیحات کتاب:
کتاب «باخانمان» داستان زندگی سخت و دردناک دختری است که با تحمل رنج‌های بسیار و استقامت در برابر دشواری‌ها سرانجام روی خوش زندگی را می‌ببیند و خوشبخت می‌شود. پرین دختر کوچکی است که به همراه مادر بیمارش وارد پاریس می‌شود. پالیکار، خری لاغراندام است که با وجود گرسنگی و خستگی گاری را با خود می‌کشد و پرین به او علاقه‌ی زیادی دارد.
سخن مترجم:
محمد قاضی در مقدمه‌ی کتاب «باخانمان» نوشته است: «داستان باخانمان مفصل‌تر و پیچیده‌تر از آن بود که تنها به کودکان و نوجوانان اختصاص داشته باشد و من برای این‌که مورد استفاده‌ی ایشان باشد شاخ و برگ‌های زاید آن را زدم، زبان کتاب را ساده‌تر کردم و به‌اصطلاح به آرایش و  پیرایش آن پرداختم.»
مترجم برجسته‌ی ایرانی، نقشی مهم در آشنایی خواننده‌ی ایرانی با آثار ادبی جهان ایفا کرده است. وی علاوه بر باخانمان کتابهای دیگری نیز برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده است. آثاری چون  شازده کوچولو، ماجراجوی جوان که بارها تجدید چاپ شده‌اند.
 

 

1825 | 9 فروردین 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.