برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کتاب امپراتور سیب زمینی چهارم

این کتاب مسایل مختلف محیط‌ زیستی در عصر حاضر و پیامد ناگوار آن را مطرح می‌کند و در انتها مخاطبان را دعوت به تفکر و اقدام برای تغییر شرایط موجود می‌کند.

مشخصات کتاب:
نویسنده و تصویرگر:
سدا جیوان
مترجم: محمدهادی محمدی
ناشر: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
سال نشر: 1392
گروه سنی: 13 سال به بالا

توضیحات کتاب:

امپراتوری سیب زمینی چهارم یکی از عاشقان مادر زمین بود و جانش را برای پایداری جهان سبز فدا کرد. این داستان را تنها کسانی باید بخوانند که مادر زمین را دوست دارند و دل شان می‌‌خواهد این مادر مهربان همیشه سبز و پایدار بماند. اگر مادر زمین را دوست ندارید، که چنین چیزی ممکن نیست، زیرا همگان مادرزمین را دوست دارند، باز هم این داستان را بخوانید.آن هنگام شاید همه ما گامی در راه پایداری جهان سبز برداریم.

داستان در یک آشپزخانه رخ می‌دهد. سوسک‌ها، مگس‌ها و موش‌ها بسیج می‌شوند تا به جنگ سبزیجات بروند. سبزیجات به فرماندهی امپراتور سیب‌زمینی چهارم به مبارزه و دفاع از خود می‌پردازند، اما در انتها شکست می‌خورند.

داستان فانتزی «امپراتور سیب زمینی چهارم» داستان نبرد نیروهای آشپزخانه‌ای با نیروهای کثیفی است که سرگرم نابودی زیست‌بوم کره‌ی زمین هستند. امپراتور هم در این نبرد قهرمانانه، فرمانده‌ی نیروهای آشپزخانه ای است كه تمدن و كشورشان از سوی نیروهای كثیف تهدید می‌شود.

این کتاب مسایل مختلف محیط‌ زیستی در عصر حاضر و پیامد ناگوار آن را مطرح می‌کند و در انتها مخاطبان را دعوت به تفکر و اقدام برای تغییر شرایط موجود می‌کند.

«محمد هادی محمدی» نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودکان و نویسنده‌ی بزرگسالان است. او در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه هانس کریستین اندرسن از ایران بود.

کتاب «امپراتور سیب‌زمینی چهارم» در سال ۱۹۹۴ در فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان قرار گرفت.

 

3338 | 14 مرداد 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.