برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کتاب کودک المر

این داستان، فردیت و پذیرش خود را به همان گونه که هستیم ستایش می کند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت ها پی می برند و به تفاوت ها احترام می گذارند.

مشخصات کتاب :

نویسنده و تصویرگر: David Mckee
برگردان: هورزاد عطاری
ناشر: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
گروه سنی : الف و ب
توضیحات کتاب :
المر با دیگر فیل ها فرق دارد. همه ی فیل ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا می رود، همه او را می شناسند. المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست.برای همین خود را به رنگ خاکستری در می آورد تا شبیه دیگران شود. ولی حالا هیچ کس او را نمی شناسد. 

این داستان، فردیت و پذیرش خود را به همان گونه که هستیم ستایش می کند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت ها پی می برند و به تفاوت ها احترام می گذارند.

دیوید مک کی از نویسندگان و تصویرگران برجسته ی ادبیات کودک انگلستان است که در سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد. مک کی داستان «المر» را در سال ۱۹۸۶ منتشر کرد. سپس در سال ۱۹۸۹ آن را با کمی تغییر داد و دوباره منتشر کرد و از آن پس ۳۴ عنوان کتاب دیگر با هنرنمایی این شخصیت نوشت. مجموعه داستان های المر به ۴۰ زبان ترجمه شده است و از داستان های محبوب کودکان است. براساس این کتاب کارتون و اسباب بازی ساخته شده است.

ناشر این کتاب در انگلستان ۲۸ می سال ۲۰۱۶ را روز المر نامگذاری کرد و کتابخانه ها و کتابفروشی ها این روز را با اجرای برنامه هایی درباره ی این فیل دوست داشتنی جشن گرفتند. 


 

3523 | 14 مرداد 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.