برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

دانلود کتاب 52 پرسش فلسفی برای کودکان

پدر و مادرها و یا مربیان ،به‌ دفعات با پرسش‌های بسیار دشواری از سوی کودکان روبه‌رو می‌شوند. بچه‌ها بیشترشان فیلسوف کوچولو بوده و پرسش‌های آن‌ قدر دشواری می‌پرسند که پاسخ دادن به آن‌ها چندان آسان نیست. اگر هم پاسخشان داده شود، خودِ همین پاسخ موجبِ سر برآوردنِ پرسش‌های دیگری نزدِ آنان خواهد شد.

مشخصات کتاب:

نویسنده: کریم مصطفی       

مترجم : احمد علی پور                     

تعداد صفحات:  55 صفحه     

 حجم فایل: 1MB

بخشی از مقدمه کتاب :

آیا نیاز است بزرگترها پاسخِ همه‌ی پرسشهای کودک را بدهند؟ پاسخِ این پرسش «بله» و «نه» است؛ بله پاسخِ آنهایی را که بلدیم، باید بدهیم. نه نباید به آن پرسشهایی که پاسخشان را بلد نیستیم پاسخ دهیم و باید صاف ‌و پوست‌ کنده بگوییم: «نمی‌دانم». هرچند به نظر می‌رسد «نمی‌دانم»، کودک را اندکی ناامید می‌کند، چراکه بیشترِ کودکان گمان می‌کنند بزرگترها پاسخِ هر پرسشی را بلدند، ولی از زاویه‌ای دیگر، دریچه‌ای نو برای اندیشیدنِ آنها بازکرده‌ایم تا از آن راه، خود در سودایِ پیدا کردنِ پاسخ برآیند . همچنین «نمی‌دانم»، سرنخی دیگر به آن‌ها می‌دهد و آن این‌که پرسش‌هایی وجود دارند که پاسخ دادن به آن‌ها چندان آسان نیست و نیاز به اندیشه و کوششِ دوچندان دارند. همکنش با کودک، با این باورِ کج‌وکوله که می‌گوید: «کودک، کودک است و می‌توان با هر پاسخی او را خرسند کرد»، شایسته نیست. کسانی که این دیدگاه را درباره‌ی کودکان دارند، بایسته است این راستی را بپذیرند که پرسشهای چنان سخت و دشواری به اندیشه‌ی بچه‌ها خطور می‌کند که بزرگترها در برابرشان درمانده بوده و پاسخی برایشان ندارند !

این کتاب در واقع ۵۲ پرسش یا بهتر است بگوییم ۵۲ دسته‌ پرسش است که مناسب برای کودکان سال‌های پایانی دبستان است. به آموزش ‌دهندگان پیشنهاد می‌شود پرسش‌ها را در برگ‌های کاغذِ A4    روگرفت ) اگر شدنی باشد، روگرفتِ رنگی) و یا رونوشت نموده و هر هفته یکی از آن‌ها را در دسترسِ کودکان بنهند. در پایان، آن‌ها را به‌صورتِ یک کتابچه درآورده و در بایگانیِ کوششهای کودک نگهداری کنند.

 

 

 

برای دانلود فایل روی لینک دریافت فایل کلیک کنید.

1273 | 30 اردیبهشت 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.