برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

معجزه ای به نام گیلاس

گیلاس جزو میوه های پرطرفدار تابستان بوده که علاوه بر طعم بسیار خوب فواید بسیاری نیز دارد.در این نوشته شما را باخواص این میوه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و در گیلاس به مقدار فراوان وجود دارد. این ماده حاوی انوع چربی های، کلسترول یا سدیم نبوده بلکه دارای فیبر، ویتامین آ و مواد معدنی ضروری مثل آهن، کلسیم و پروتئین هسند همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم هستند .

گیلاس، 10  برابر میوه هایی چون  تمشک و توت فرنگی ملاتونین دارد . این ماده سبب درمان بی خوابی می شود. همچنین این میوه درمان خوبی برای جت لگ یا همان خستگی ناشی از پرواز است .مصرف این میوه به دلیل دارا بودن آنتوسیانین برای بهبود عملکرد حافظه  مفید است .

گیلاس  مانند یک دستگاه تخلیه در مجاری ادرار عمل کرده ،به دفع سموم بدن کمک می کند. مصرف این ماده  برای افرادی که به سنگ کلیه ، سنگ صفرا و یا مثانه دچار  هستند توصیه می شود . این میوه به دلیل دارا بودن  فیبر فراوان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد .

معجزه ای به نام گیلاس                                

مصرف گیلاس در دوران بارداری:

این میوه برای زنان باردار نیز بسیار مفید است. این میوه  پتاسیم بدن مادر باردار را تامین می کند. ویتامین C   موجود در آن ، سیستم ایمنی بدن زن باردار را تقویت می کند. آنتوسیانین موجود در گیلاس سبب تقویت سلامت مغز جنین و کاهش التهاب، تورم و درد مفصلی در دوران بارداری می شود. مصرف به اندازه آن  سطح قند را در بارداری کنترل کرده و از ابتلا به دیابت بارداری جلوگیری می کند .

همان طور که در بالا ذکر شد مصرف گیلاس در بارداری به دلیل وجود ملاتونین موجود در آن  به بهبود خواب در این دوره  کمک می کند. به دلیل بهبود حرکات روده مصرف گیلاس از شایع ترین مشکلات دوران بارداری ، یعنی یبوست جلوگیری می کند .

فواید گیلاس برای آقایان :

ویتامین های A ,  C موجود در گیلاس سبب افزایش سطح تستوسترون و افزایش حجم اسپرم در مردان شده  و درمان ناباروری در مردان موثر است .

فواید گیلاس برای کودکان :

کلسیم فراوان موجود در گیلاس رشد کودکان را بهبود بخشیده ، استخوان ها را تقویت می کند و در رشد قدی کودکان موثر است.. در گیلاس کاروتین، ویتامین B1 ، B2و B3   و ویتامین   وجود دارد که ایده‌آل کودکان است. وجود این ترکیبات در تقویت استخوان بندی، دندان، سیستم عصبی و خونسازی بسیار مفید بوده و وجود سیلیس در این ماده غذایی سبب هوشیاری  می شود .

در زمان مصرف گیلاس به این نکات توجه کنید:

. گیلاس را همیشه یک ساعت قبل از غذا میل نمایید .

. خوردن گیلاس پس از غذا سبب ایجاد جرم  در معده و نفخ  میشود .

. اگر بعد از خوردن این میوه آب خورده شود نیز  باعث نفخ معده می‌شود .

. هیچ گاه پس ازخوردن  نان و غذا  گیلاس خورده  نشود .

. گیلاس اگر چه ملین خوبی است و یبوست را از بین می‌برد اما به دلیل داشتن طبیعتی سرد مصرف زیاد آن باعث نفخ معده می‌شود .

. در کودکانی که سابقه حساسی دارند با احتیاط مصرف شود. از دادن گیلاس به کودکان زیر یکسال خوداری شود .

  

2279 | 10 تیر 1398
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.