برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کودکان و آدامس

کودکان به این مساله که آدامس تنها برای جویدن است نه قورت دادن آگاهی نداشته و بیشتر اوقات پس از آنکه مقداری آدامس جویدند و طعم و مزه اولیه آن از بین رفت آن را قورت می دهند! کودکان عاشق جویدن آدامس هستند پس به جای محروم کردن آنها از خریدن آدامس میتوانیم نحوه خوردن آن رادر کودکان را مدیریت کنیم.

کودکان به این مساله که آدامس تنها برای جویدن است نه قورت دادن آگاهی نداشته و بیشتر اوقات پس از آنکه مقداری آدامس جویدند و طعم و مزه اولیه آن از بین رفت آن را قورت می دهند!

کودکان عاشق جویدن آدامس هستند پس به جای محروم کردن آنها از خریدن آدامس میتوانیم نحوه خوردن آن رادر کودکان را مدیریت کنیم.

آیا آدامس برای کودکان مضر است؟

این روزها آدامسهایی در فروشگاهها فروخته می شود که نه تنها فاقد قند بوده بلکه فلورایدار هستند و حتی گاهی ضد پوسیدگی دندان! پس اولین گام  این است که به جای آدامسهای معمولی از انواع مذکور تهیه کنیم.

آدامسهای بدون قند یا به اصطلاح Suger free در اصل بدون قند یا شکر نیستند بلکه در تولید آنها از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می شود. این شیرین کننده ها توسط باکتریهایی که سبب پوسیدگی دندان می شود تخمیر نشده بنابراین در دهان تولید اسید نمی کنند.

                                        کودکان و آدامس

 این نوع آدامسها نه تنها باعث پوسیدگی دندانها نمی شوند بلکه بزاق دهان را تحریک نموده و سبب بازسازی دوباره مینا دندان می شوند. خیلی از کودکان به دلیل اینکه همراه با جویدن آدامس مقادیر زیادی هوا نیز وارد شکم خود می کنند یا به اصطلاح هوا می خورند دچار نفخ شکم و دل درد می شوند. قدم بعدی این است که به آنان درست جویدن را آموزش دهیم.

 آدامست رو قورت نده!

درست است که والدین مدام این جمله را تکرار می کنند اما درحقیقت قورت دادن آدامس باعث بروز اتفاق بدی در کودک نخواهد شد. آدامس ها شامل صمغ اولیه،شیرین کننده ها،مواد نگهدارنده و طعم دهنده ها هستند. وقتی این ماده قورت داده می شود سه جز شیرین کننده،طعم دهنده و نگهدارنده آن جذب بدن کودک شده و صمغ که قابل جذب نیست از طریق مدفوع دفع می شود. اما باید بدانیم که خوردن تعداد بسیار زیاد آدامس همزمان یا با فواصل زمانی کم و قورت دادن آن ممکن است سبب مسدود شدن دستگاه گوارش کودک شود.

پس هیچ گاه بسته آدامس را به دست کودک نسپارید!

 

1776 | 21 خرداد 1398
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.