برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

برای انتخاب کفش کودک به چه نکاتی باید توجه نمود؟

پا قلب دوم انسان است. بارها و بارها این جمله رو شنیدیم که پا قلب دوم انسان است پس انتخاب کفش مناسب در تامین سلامت افراد به خصوص کودکان به سبب نوع حرکت و فعالیتشان بسیار مهم است.

پا قلب دوم انسان است!

بارها و بارها این جمله رو شنیدیم  که پا قلب دوم انسان است پس انتخاب کفش مناسب در تامین سلامت افراد به خصوص کودکان به سبب نوع حرکت و فعالیتشان بسیار مهم است.

این کفش جا باز میکنه!!

شنیدید برخی فروشندگان موقع خرید کفش کودک اصرار میکنند که این کفش جاباز میکنه! اصلا چنین ریسکی نکنید! سرعت رشد پای کودکان بسیار زیاد است بنابراین والدین باید کفش مناسب سایز کودک را انتخاب نموده و اندازه بودن آنرا مرتب چک نمایند.

پوشاندن کفش تنگ به کودک سبب تغییر شکل پای کودک می شود.کفشهایی که پنجه ی باریک دارند به تدریج سبب انحراف شست پای کودک به سمت بیرون می شود. بنابراین در هنگام خرید کفش کودک، کفشهایی را انتخاب نمایید که پنجه ای پهن و جادار داشته باشند.

همچنین بهتر است کف کفش و نیز رویه آن قابل انعطاف بوده و کف و پاشنه کفش در یک سطح قرار نداشته باشند. در حالت عادی پاشنه کفش کودک نسبت به کف آن باید حدود 2 تا 2.5 سانت اختلاف سطح داشته باشد.

                                 برای انتخاب کفش کودک به چه نکاتی باید توجه نمود؟

بهتره پا تو کفش بزرگترها نکنیم!

نه تنها تنگ بودن کفش به پاهای کودک آسیب می زند بلکه انتخاب کفش بزرگتر از سایز پای کودک نیز سبب آسیب رساندن به پای کودک می شود.

پوشاندن کفش گشاد به کودکان به امید اینکه به زودی اندازه می شود سبب صافی کف پا،میخچه و کمردرد در بزرگسالی می شود. همچنین پوشاندن کفش گشاد به کودکان سبب پیچ خوردگی و کشیدگی پای کودک نیز می شود.

معیارهای انتخاب کفش کودک به طور کلی عبارتند از:

هرگز کفش نوک باریک نخرید.

هنگام خرید کفش کودک حتما هر دو لنگه کفش را در پای کودک امتحان کنید، معمولا یک پا از پای دیگر کمی    بزرگ تر است

بهتر است کفش کودک بنداردار یا چسبی باشد.

کفش قابل انعطاف و ترجیحا چرمی باشد.

پای کودک در طول روز ورم می‌کند و در نتیجه سایزهای مختلفی دارد. به همین دلیل بهتر است بعد ازظهر برای خرید کفش کودک اقدام کنید.

در صورتی که انگشت کوچک شما در پشت کفش کودک قرار بگیرد سایز آن کفش مناسب کودک است.

بهتر است کفش کودک جلو باز نباشد: کفش‌های جلو باز محافظت خوبی از پای کودکان نمی‌کنند.

برای کودک 2 جفت کفش خریداری  کنید کفش مهمانی و کفش راحتی.  کفش مهمانی به دلیل اینکه مدت طولانی در پای کودک نیست میتواند هر مدل یا جنس باشد.


 

1632 | 14 اسفند 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.