برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

صافی کف پا در کودکان

در تمامی کودکانی که به دنیا می آیند صافی کف پا به صورت طبیعی وجود داشته و تا سن 4 یا 5 سالگی به تدریج قوس کف پا تشکیل و صافی کف پا از بین می رود.

در تمامی کودکانی که به دنیا می آیند صافی کف پا به صورت طبیعی وجود داشته و تا سن 4 یا 5 سالگی به تدریج قوس کف پا تشکیل و صافی کف پا از بین می رود. بنابریان تا این سن صافی کف پا نیاز به درمان نخواهد داشت و تنها در مواردی که صافی بسیار زیاد باشد درمان را شروع کرده و از کفی طبی استفاده می شود.

این کفی طبی نقشی در بهبود و درمان صافی کف پادر کودکان نداشته و فقط در جهت کاهش درد پا و جلوگیری از خرابیهای مکرر کفش کودک تجویز می شود. اما اگر تا سن 7 یا 8 سالگی صافی کف پادر کودکان از بین نرفته و قوس کف پا تشکیل نشود ،با افزایش تدریجی وزن کودک درد پا،درد های شبانه و زانو درد گریبانگیر کودک خواهد شد.

 چه زمانی باید بابت صافی کف پادر کودکان به پزشک مراجعه کرد:صافی کف پا در کودکان

کودک از درد پا، مچ پا، زانو یا کمر شکایت دارد .

تاچهار سالگی هنوز هیچ قوسی در کف پای کودک وجود ندارد

 •تنها یکی از کف پاها صاف است .

کودک قادربه انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی نیست .

 سابقه خانوادگی در خصوص ابتلا به صافی کف پا

در این زمان با مراجعه به پزشک او وضعیت پای کودک را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که مشکل ناشی از زانو یا لگن کودک نیست سپس درمانهای لازم را تجویز می کند.

نحوه درمان صافی کف پا در کودکان چگونه است؟

استفاده از کف طبی:

کفی‌ های طبی درحد بسیار چشمگیری در کاهش  درد کف پا، مچ پا، زانو و ران پا که ناشی از صافی کف پا است موثر می باشند..

اصلاح فعالیتها:

بهتر است که به صورت موقتی، فعالیت‌ هایی که سبب درد پا می‌شوند را کاهش داده و از پیاده‌ روی‌ یا ایستادن برای مدت‌ زمان طولانی اجتناب شود. علاوه بر استفاده از کفی طبی و تهیه کفش مخصوص ورزش یا مدرسه، پزشک نیز ورزش‌ ها و حرکاتی برای تقویت عضلات پا و مچ پا به شما توصیه خواهد نمود.

جراحی:

 در برخی از موارد، لازم است که برای بهبود وضعیت صافی کف پا، بهبود عملکرد پا و برطرف کردن علائم ناشی از آن، عمل جراحی انجام شود. چگونگی انجام این جراحی (یا جراحی‌ها) و انتخاب تکنیک و روش آن به نوع صافی کف پای کودک شما، علت اصلی بروز آن و شدت صافی کف پای او بستگی دارد.

                                      


 

 

1696 | 24 دی 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.