برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چرا ارزش غذایی جوانه گندم بیشتر از خود آن است؟

هر دانه ای در یک زمان مشخص می تواند دوباره حیاتش را از سر بگیرد و در این دوره زمانی میزان مواد مغذی موجود در آن افزایش پیدا می کند. بنابراین وقتی دانه ای مانند گندم جوانه می زند دارای خواص و ویژگیهایی می شود که قبل از آن نداشته است.

هر دانه ای در یک زمان مشخص می تواند دوباره حیاتش را از سر بگیرد و در این دوره زمانی میزان مواد مغذی موجود در آن افزایش پیدا  می کند. بنابراین وقتی دانه ای مانند گندم جوانه می زند دارای خواص و ویژگیهایی می شود که قبل از آن نداشته است. سلنیوم یکی از مواد معدنی مهم برای بدن است . این ماده برای متابولیسم هورمونهای تیروئیدی، سنتز DNA ،تولید مثل و محافظت بدن در برابر عفونتها بسیار حیاتی است. سلنیوم در دانه ها یا وجود ندارد و یا میزان آن به قدری کم است که عملا به صفر می رسد اما میزان سلنیوم در همان دانه وقتی جوانه می زند چندین برابر افزایش پیدا می کند.

در مورد ویتامین ها به خصوص ویتامین C نیز همین مساله صدق می کند. به همین دلیل می گویند ارزش غذایی جوانه ها همچنین جوانه گندم از خود دانه بیشتر است.

                                       چرا ارزش غذایی جوانه گندم بیشتر از خود آن است؟

خواص دیگر جوانه گندم:

جوانه گندم سرشار از ویتامین ها به خصوص  ویتامین A ، E   و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است.

ویتامین A سبب افزایش قوه بینایی، افزایش سرعت رشدکودک، شادابی پوست، رفع خستگی و ازبین رفتن ضعف و بی حالی شده و ویتامین E  نیز به اکسیر جوانی معروف است. از طرفی جوانه گندم کمک شایانی به وزن گیری و رشد قدی کودک می کند.

آیا خواص جوانه گندم با پختن از بین می رود؟

خیر یکی دیگر از ویژگیهای جوانه گندم این است که مواد موجود در آن به خوبی جذب بدن شده و میزان و در صد جذب آنها تابع شرایط مختلف مانند دما نیست به عبارتی مواد مغذی موجود در جوانه ها با پخت و در اثر حرارت از بین نمی رود.

 نحوه مصرف جوانه گندم:

جوانه گندم را می توان در داخل ماست،سالاد ،سوپ ،آش،کتلت و یا هر غذای مورد علاقه کودک اضافه کرد .همچنین میتوان آن را خشک کرده و به صورت پور مصرف نمود. جوانه گندم به صورت تازه تا چند روز و پودر آن تا دو هفته در یخچال قابل نگهداری است. میزان مصرف نیز بر حسب سن کودک از یک قاشق مرباخوری تا یک قاشق سوپخوری قابل تغییر است.

 

 

2195 | 17 دی 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.